Adgangskntrol med php

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Adgangskntrol med php

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » man sep 29, 2008 18:46

Hej Kim

I går fik jeg tid at lave din php adgangskontrol til vores private hjemmeside.
Den med 2 filer. Alt ser pænt ud og vikrede fint - tilsyneladende.

Så i dag viste jeg det til en arbejdskollega, så kom hun til at trykke 2 gange på Send uden at have tastet Adgangskode.
Så var problemet der - hun blev logget ind på siden.
Jeg har også prøvet de andre sider, der bliver jeg også logget ind efter 2 tryk på Send uden at have taster Navn og Adgangskode.
Det eneste jeg har ændret i dine filer er teksten "minhjemmeside.dk".

Jeg har lavet en midlertidig mappe med siderne: login.php og forside.php og de relevante filer. Her er linket: http://bjarnekroghhansen.dk/login/login.php .

Kan du se hvad jeg har lavet forkert, eller skal du have filerne ?
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Geografisk sted: Nakskov

Re: Adgangskntrol med php

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 29, 2008 19:23

Uha, jeg håber, det er dig, der har lavet noget forkert :shock:

Min egen prøveside logger ikke ind efter flere klik på Send. Jeg kan desværre ikke se problemet på siden, fordi php-koderne netop ikke vises, så du må meget gerne pakke filerne ned i en zip og sende den til mig.

Jeg får dog nok først kigget på dem i morgen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » lør okt 04, 2008 0:22

Hej Kim

Først vil jeg takke mange gange for hjælpen til adgangskontrol til vores private hjemmeside med undersider, det virker perfekt. Derudover har jeg indsat dag og dato, og tilfældigt billed fra en arry, og det virker også perfekt.

Nu har jeg så forsøgt mig med din løsning til en kontaktformular. Alt virker, som det skal, på nær fejlmeddelserne.
Selv om man udfylder kontaktformularen forkert, eller undlader felter, bliver mailen sendt, og man bliver linket videre til godkendelsessiden. Som afsender i mailen står der ''@ws36.surf-town.net.
Linket er: http://bjarnekroghhansen.dk/kontaktform ... mular.html
Det eneste jeg har ændret i kontaktformular.php, er det der skal ændres i linje 2-5.
Er det igen mit webhotels opsætning der gør at fejlmeddelserne ikke virker ?

Jeg vil hellere bruge din løsning med spamfælde, det er der ikke i den jeg bruger nu.
Derudover har din beskedboks flere linjer, min har kun en linje.
I min nuværende kontaktformular bliver man linket til en fejlmeddelse, og mailen bliver ikke sendt.
Her er linket til min side: http://bjarnekroghhansen.dk/kontaktform ... ntakt.html
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 04, 2008 11:55

Bjarne Krogh Hansen skrev:Selv om man udfylder kontaktformularen forkert, eller undlader felter, bliver mailen sendt, og man bliver linket videre til godkendelsessiden.

Jeg har ikke lavet en egentlig kontrol af, om felterne er udfyldt eller om de er udfyldt korrekt. Der tjekkes kun om felterne indeholder "forbudte" tegn, der kan bruges til at sende spam via formularen.

Jeg har med vilje undladt at tjekke for udfyldelse af afsenderfeltet, så formularen kan bruges til at sende en besked, uden man behøver at oplyse sin mailadresse. Jeg kan se, at min forklaringstekst i filen ikke er helt korrekt, så den ændrer jeg lige.

Bjarne Krogh Hansen skrev:Som afsender i mailen står der ''@ws36.surf-town.net.

Jeg har lige sendt en test-kommentar. I min kopi står den rigtige afsenderadresse.

Bjarne Krogh Hansen skrev:Er det igen mit webhotels opsætning der gør at fejlmeddelserne ikke virker ?

Det skyldes, at der ikke er nogen tvungne felter. Så en manglende udfyldelse af et felt vil ikke udløse en fejlmeddelelse. Men hvis du skriver et @ i navnefeltet eller en omvendt skråstreg (\) i et af felterne (undtagen beskedfeltet), vil det udløse en advarsel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » lør okt 04, 2008 12:14

Hej Kim

Det er nok fornuftigt, det er jo ikke alle der vil oplyse deres mail adrasse.
Så skal jeg bare ændre lidt i teksten på den side de bliver linket til.
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 04, 2008 19:20

Kontaktformularen er blevet opdateret. Hvis andre har hentet den gamle udgave, skal de lige hente den nye udgave og bruge den i stedet.

Tak til Bjarne for at gøre mig opmærksom på fejlen og for hjælp til at finde årsagen (et forkert format på afsenderadresser).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » søn okt 05, 2008 0:36

Jeg siger også tak til Kim, for at give os en bedre kontaktformular, jeg kan kun anbefale Kims løsning.
Tidligere havde jeg fundet flere på nettet, og brugt en af dem, men Kims har efter min mening 4 fordele:
du kan linke til en svarside,
der er en spamfælde,
ubegrænset antal linjer i Besked feltet,
afsender kan få en kopi mail.
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne