Java på hjemmesiden

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Java på hjemmesiden

Indlægaf ballegaarden » fre okt 10, 2008 12:20

Jeg har java på min hjemmeside. Det består i at jeg har en masse billeder på en side, som kan klikkes på og de popper op på en ny lille side i en mindre størrelse end normal sidestørrelse.
Når der bliver klikket på knappen "billeder" på de forskellige sider jeg har, er der et anker midt på billede siden, linket henfører til. Det virker også fint, MEN så kommer der den oblikatoriske meddelelse om at Explore vil beskytte min computer og jeg klikker at jeg godkender, MEN så starter siden i toppen og ikke ved mit anker. Kan der gøres noget ved dette?
ballegaarden

Geografisk sted: Vejle

Re: Java på hjemmesiden

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 10, 2008 12:43

ballegaarden skrev:Jeg har java på min hjemmeside.

Du mener ikke JavaScript? Java og JavaScript er to forskellige ting.

Jeg forstår ikke helt din beskrivelse, så måske jeg gætter forkert. Men mit gæt er, at du forsøger at afvikle JavaScript på en side, du har liggende på din egen computer, og at du så får en meddelelse om, at JavaScriptet er blevet blokeret af sikkerhedshensyn.

I så fald er løsningen meget nem: Upload hjemmesiden til webhotellet. Det er kun lokalt, at JavaScript blokeres af sikkerhedshensyn.

Du kan også slå lokal afvikling af JavaScript til i Internet Explorer => Funktioner => Internetindstillinger => fanen Sikkerhed (så vidt jeg husker) - jeg har ikke adgang til en Windows i øjeblikket, så jeg kan ikke give nærmere anvisning på indstillingen.

Hvis jeg gætter forkert, vil det hjælp med et link til siden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne