Placér de to billeder i en boks, hvor du højrestiller indholdet.
Klik på fanen Kildekode og find koden
<div class="indhold">. Slet de mange efterfølgende forekomster af koden
og skriv i stedet denne kode:
<div class=flag">Find koden:
src="union-jack-old.jpg"></a> <br><br>Slet
<br><br> og skriv i stedet
</div>Klik på fanen Normal - flagene er nu placeret forkert, men bare rolig, det løses nu: Åbn css-editoren => klik på farvepaletten for at oprette en ny stilklasse => angiv navnet
.flag => klik på Opret stil => kopiér og indsæt dette på den tomme hvide side på fanen Generelt:
text-align: right; Hvis du vil have flagene placeret fast på siden, kan det gøres ved at fiksere boksen. I så fald kan du tilføje nedenstående i den hvide boks på fanen Generelt:
position: fixed;
width: 745px;
Ulempen ved den faste placering er, at flagene vil vises oven på selve indholdet, når der rulles. En løsning kan være at benytte min metode med menuen på Ludvigs Hjørne: At gemme en boks med flag øverst på siden bag overskriften. Den er usynlig, indtil der rulles. Samtidig har du også den nuværende boks med flag, som vil forsvinde, når der rulles.
Hvis du vil benytte denne metode, så tjek min side og dens koder - både html-koderne og css-koderne. Jeg vil ikke hjælpe dig nærmere med dette, så du må prøve dig frem. Men det burde ikke være så svært, hvis du ikke lader dig afskrække af at skulle rode med koder.
friskfyr30 skrev:Noget helt andet - kan man let tilføge et menupunkt og det så kommer på alle sider eller skal jeg tage en side af gangen?
Når du kun bruger html: én side ad gangen. Hvis du derimod benytter php, kan det nemt lade sig gøre at tilføje et nyt menupunkt på mange sider på én gang. Tjek min guide til brugen af php, især afsnittet Inkludering af filer:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... in-php.php
Mvh.
Kim Ludvigsen