Angående Eraser

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Angående Eraser

Indlægaf Cykel-Myggen » søn jan 18, 2009 7:08

Hej Ludvigs Hjørne !
:wink:

Jeg har i Hjørnet læst om Eraser.
Ja, jeg har ikke noget super hemmeligt, som jeg er bange for andre engang/muligvis kan finde/gendanne.

Kun nogle slettede programmer og et par billeder, skrifter.

(Står heller ikke og skal sælge PCen)

På den anden side vil jeg gerne have at slettede ting et HELT væk, så de ikke ligger og "fylder".

Min PC er 1 3/4 år gammel. Er blevet gendannet en del gange med den indbyggede "Smart Restore"
... Tager "Smart Restore" skade af Eraser? - Så den IKKE kan bruges igen? ...

Har cCleaner, som også bruger Gutmann metoden med 35 gange overskrivning.
Den har jeg dog ikke haft hele tiden - Så "ældre" sager (midlertidige filer) er ikke blevet slettet på den måde.

Altså:
Bør & "Tør" man bruge Ereser, for at rense effektivt ud - Selv om det ikke er "hemmeligheder", som er slettet?
:?
Jeg er ikke interesseret i at rense så meget ud, at PCen ikke kan bruge "Smart Restore" igen, som (troede jeg) skabte en helt "fra fabrikken "nyfødt" PC.
:)
MvH
Cykel-Myggen
Cykel-Myggen
Cykel-Myggen

Re: Angående Eraser

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 18, 2009 13:35

Cykel-Myggen skrev:På den anden side vil jeg gerne have at slettede ting et HELT væk, så de ikke ligger og "fylder".

Det har du ikke brug for Eraser til. Du skal blot tømme papirkurven, så er der ingen af de slettede ting, der fylder noget.

Cykel-Myggen skrev:Min PC er 1 3/4 år gammel. Er blevet gendannet en del gange med den indbyggede "Smart Restore"
... Tager "Smart Restore" skade af Eraser? - Så den IKKE kan bruges igen? ...

Eraser kan ikke skade Smart Restore [1]. Men ud fra din beskrivelse, har du ikke brug for Eraser. Eraser og lignende programmer giver dig ikke mere plads og rydder heller ikke op - de sørger blot for, at slettede filer ikke kan gendannes af fremmede.

[1] Kun hvis du bruger boot-versionen - den sletter alt på harddisken.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Angående Eraser

Indlægaf Cykel-Myggen » søn jan 18, 2009 14:23

Tak for svaret Kim Ludvigsen
:wink:
Nåh, så er det vist ikke lige et program for mig

MvH
Cykel-Myggen
Cykel-Myggen