kompozer og celler

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

kompozer og celler

Indlægaf isabelle » fre nov 13, 2009 18:28

Lad mig lige starte med at sige tusind tak til Ludvigs Hjørne for, at jeg overhovedet lykkedes med at lave en hjemmeside :D
Det går egentlig fint, men jeg har nogle problemer med celler, der ikke er til at få styr på. Hvis jeg ændrer størrelse, går resten af siden i koks, selv om størrelsen burde fungere. Ligeledes har jeg en celle, der har sort kant, selv om jeg ikke har bedt om en sådan???
Hvis nogen har tid til at kigge på det, vil jeg blive meget taknemmelig www.eurasier-catalina.dk - sort kant omkring "eurasier" og for brede celler ved "opdateret...." og "links".

Med venlig hilsen
Isabelle
isabelle

Re: kompozer og celler

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 13, 2009 18:49

Det er frygtelig svært at holde styr på koden, bl.a. fordi du bruger tabeller til layout og internt css. Jeg har ikke tjekket det med ændring af størrelse, men den sorte kant kan du fjerne således:

Åbn siden i KompoZer. Klik på fanen Kildekodevisning. Find denne kode:

<td style="border: medium solid black; height: 20px; background-color: rgb(204, 204, 204); width: 164px;">
<div style="border: thin solid black;"><a href="eurasieren.html">

Og fjern:
border: medium solid black;

så resultatet bliver dette:

<td style="height: 20px; background-color: rgb(204, 204, 204); width: 164px;">
<div style="border: thin solid black;"><a href="eurasieren.html">
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf isabelle » lør nov 14, 2009 9:34

Hej Kim
Mange tak for hjælp. Nu har jeg fået fjernet den sorte kant. Det er mærkeligt med de brede celler til højre. I Kompozer ser det rigtigt ud, og jeg har angivet bredden, så den svarer til billederne. Alligevel er cellerne bredere i oploadet version. Mystisk. I øvrigt også lidt mystisk, at man ikke kan se dem på kildekoderne og måske der finde fejlen.

Mvh
Isabelle
isabelle

Indlægaf isabelle » lør nov 14, 2009 9:49

Hej igen
Min mand foreslår, at jeg kopierer koden, der vedrører en af cellerne til venstre og bruger denne til cellerne til højre. Tror du det er en mulighed? Hvis ja, må du rigtig gerne skrive, hvad jeg præcis skal kopiere.

mvh
Isabelle
isabelle

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 14, 2009 10:59

Jeg har meget lidt styr på brugen af tabeller - det er derfor, jeg ikke har set nærmere på det andet problem. Du kan prøve dig frem, fx med at kopiere nogle af de andre celler - bare gør det i kildekodevisning, så du i det mindste har en lille smule styr på, hvad du får kopieret. Og sørg for at gemme en backup-kopi, før du begynder at rode, så du altid kan vende tilbage til den nuværende version.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne