Overføring av redigert hjemmeside til internett

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Overføring av redigert hjemmeside til internett

Indlægaf Gæst » tors jan 07, 2010 22:40

Hei. Har en hjemmeside som noen har lavet for meg ved hjelp av Frontpage (www.sve.no)
Har ikke dette programmet, men installert dansk versjon av Kompozer i håp om å kunne redigere og vedlikeholde hjemmesiden selv.
Har kopiert inn hver enkelt side (link?) på hjemmesiden som ny fane i Kompozer ved hjelp av Fil - Åbn websted.
Klarer å redigere teksten.
Jeg har Vista på min maskin.
Er ikke dyktig på data og trenger å få det med teskje.

Hvordan får jeg lagret og overført redigerte sider tilbake til internett?

Hilsen fra Harald i Norge, hvor det nå er -38 graders streng kulde.
Gæst

Re: Overføring av redigert hjemmeside til internett

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 07, 2010 22:52

Uf, med den kulde, må du hellere blive inde foran computeren.

Du skal overføre siderne én ad gangen til serveren. Når du har redigeret siden, skal du "blot" klikke på knappen Overfør. Når jeg skriver "blot" i gåseøjne, så er det fordi, du skal have udfyldt sitemanageren med oplysningerne til webhotellet. Og fordi der i nogle tilfælde kan være problemer med at få overført siden på grund af en fejl i KompoZer. Prøv at tjekke denne side, hvor du også finder en alternativ metode til at overføre siderne:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Overføring av redigert hjemmeside til internett

Indlægaf Blaamunk » man feb 15, 2010 14:54

Hej deroppe i det kolde Norge.
Jeg kan se at man for det meste bruger html programering på din hjemmeside, så jeg ville bruge Webdesigner fra stone, adressen er her.:( http://stoneware.dk/webwriter/download.htm ) det er gratis til hjemmebrug.
Du kan rette for derefter at at se dit resultat på din egen computer, når Du er tilfreds med dit arbejde, sender Du det til din udbyder.
For at sende bruger jeg selv wincommander eller totalcommander det er hurtigt og nemt. Du kan sende og overskrive alle de rettede filer på en gang.
Er Du i tvivl om noget kan Du sende spørgsmålet direkte til kimak@mail.dk
Blaamunk

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne