Firefox starter ikke

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Firefox starter ikke

Indlægaf Hans Ulrik » tirs feb 16, 2010 16:22

Efter seneste opdatering har jeg vanskeligheder med at starte firefox. To gange har jeg måttet
ind og afslutte i processer og dernæst starte i fejlsikret tilstand.
Jeg har prøvet at slette alle udvidelser og tilføjelser - men tilsyneladende uden resultat.
Kan nogen give hjælp.
Stor hilsen - og tak for tidligere bistand
Hans Ulrik
Hans Ulrik
Hans Ulrik

Geografisk sted: Midtjylland

Re: Firefox starter ikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 17, 2010 8:35

Er problemet med at starte, at der er en uafsluttet proces, eller får du fejl ved opstarten?

Oplever du også uafsluttede processer, når du kører i fejlsikret tilstand?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Hans Ulrik igen » man mar 01, 2010 9:54

Nej i fejlsikret oplever jeg ikke at måtte "afslutte" proces, inden jeg kan starte firefox.
Før jeg opdaterede har jeg aldrig oplevet dette problem. Ved arbejde i min netbank
oplevede jeg, at ff ikke ville åbne for kontoudtog og/eller bilag. Ved at skifte til I.E.
var der ikke længere problemer. Før opdateringen brugte jeg ff til alt - uden pro-
blemer. Nu oplever jeg stadige "drillerier" og uendelig langsomhed!?
Hans Ulrik igen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 01, 2010 10:06

Hvis det virker i fejlsikret tilstand, er det sikkert en udvidelse, der driller. Du kan prøve at slå alle udvidelser fra, og så slå dem til én ad gangen med en efterfølgende genstart af Firefox og et tjek for, om problemet er kommet tilbage. Når fejlen atter dukker op, har du fundet den skyldige udvidelse.

Du kan så slå udvidelsen fra eller prøve at se, om der findes en opdatering til den. Eller om der findes en alternativ udvidelse, der tilbyder samme funktion.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Hans Ulrik » man mar 08, 2010 8:51

Efter at have prøvet "alverden" - har jeg opgivet, afinstalleret firefox - og på ny installeret den - denne gang
kun med "downloader" - foreløbig. Da jeg ikke aner, hvad der ødelagde min gamle udgave, - og nu skal til at
samle op på mine gode, gamle bogmærker m.v. - ja så ville det være en utrolig hjælp, dersom nogen kunne
give mig et praj, om hvilke udvidelser m.v. jeg bør udgå.
Tak for velvillig interesse - såvidt.
Hans Ulrik
p.s. Jeg forsøgte tidligere at vedhæfte nogle filer, men blev afvist - hverken pdf eller html kan vedhæftes.
Hvad gør man så?
Hans Ulrik
Hans Ulrik

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 08, 2010 10:51

Hans Ulrik skrev:Efter at have prøvet "alverden" - har jeg opgivet, afinstalleret firefox - og på ny installeret den - denne gang
kun med "downloader" - foreløbig.

Du burde kunne have fundet fejlen ved at prøve at slå udvidelserne til én ad gangen som foreslået tidligere.

Hans Ulrik skrev:Da jeg ikke aner, hvad der ødelagde min gamle udgave, - og nu skal til at
samle op på mine gode, gamle bogmærker m.v. -

Dem kunne du have fået gemt. Jeg ved ikke, hvordan du har afinstalleret/geninstalleret, men normalt gemmes bogmærkerne automatisk. Og ellers kunne de have været gemt manuelt.

Hans Ulrik skrev:ja så ville det være en utrolig hjælp, dersom nogen kunne
give mig et praj, om hvilke udvidelser m.v. jeg bør udgå.

Jeg tror ikke, det er så "nemt". Det kan have været to udvidelser, der ikke kunne sammen, eller det kan have været en udvidelse, der blot skulle have været opdateret.

Hans Ulrik skrev:p.s. Jeg forsøgte tidligere at vedhæfte nogle filer, men blev afvist - hverken pdf eller html kan vedhæftes.
Hvad gør man så?

Hvorfor ville du vedhæfte filer i de to formater? Normalt er der ikke behov for at vedhæfte andet end billedfiler.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne