Bogmærker

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Bogmærker

Indlægaf mads » fre mar 19, 2010 18:17

Hej Forum

Når jeg folder en bogmærke-mappe ud kan jeg se de hjemmesider der hører til denne mappe. Til venstre for teksten er der et lille ikon, som karakterisere pågældende hjemmeside, f.eks. ud for Danmark radios programoversigt er der et lille DR ud for teksten. Men dette lille ikon er altid et tomt ark når jeg har startet Firefox op igen; først når jeg går ind på hjemmesiden bliver arket erstattet af hjemmesidens symbol. Hvordan kan det være?

Hilsen
mads
mads

Re: Bogmærker

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 19, 2010 19:49

Umiddelbart virker det som om, ikonen ikke gemmes i mellemlageret (de midlertidige internetfiler). Virker din historik i Firefox, så du kan finde tidligere besøgte sider i historikken efter en genstart af programmet?

Har du bedt Firefox om at slette brugeroplysninger ved nedlukning?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mads » fre mar 19, 2010 21:07

Hej igen

tak for svaret
Nu har jeg været inde i Indstillinger og ændret i Privatliv fra "Aldrig gemme historik" til "Bruge tilpassede indstillinger for historik" og nu bevares de omtalte ikoner, dejligt; Ikoner bevares selvom jeg nederst i dialogboksen har sat flueben i "Ryd historik når Firefox lukkes"; jeg forstår bare ikke hvad forskellen er fra "Aldrig gemme Historik" og "Ryd historik når firefox lukkes"?

Hilsen
mads
mads

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 20, 2010 9:01

Jeg ved ikke, hvad forskellen er. Men hvorfor vil du ikke gemme historik?

Der kan selvfølgelig være tilfælde, hvor man netop ikke vil have den gemt, men så kan bruge Privat browsing.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mads » lør mar 20, 2010 9:57

Hej igen

Jeg havde fået den opfattelse at jeg var mere sikker overfor ubudne gæster når historikken ikke blev gemt i browseren, men det kan jeg altså forstå ikke er tilfældet;
tak for hjælpen

Mads
mads

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 20, 2010 10:11

Historikken og alle de andre oplysninger, du kan gemme (cookies, adgangskoder osv.), har ingen betydning for ubudne gæster, altså hackere. Den slags har kun betydning, hvis du vil skjule oplysninger for nogle, som sidder fysisk foran computeren.

Hvis du ikke vil skjule noget for fysiske personer, er der ingen grund til at slette de forskellige oplysninger, tværtimod. Oplysningerne kan gøre din brug af Firefox både nemmere og hurtigere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne