bogmærker etc. væk

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

bogmærker etc. væk

Indlægaf erikdeplaceandersen » tors jun 10, 2010 8:41

Med et yderst dilettantisk fejltryk eet eller andet sted har jeg fået fjernet den linje øverst på Firefox' forside, hvor der står en række meget vigtige "ting", f. eks. "filer", "vis" og "bogmærker" og "funktioner" osv. Hvordan får jeg den genskabt?
venlig hilsen
Erik
erikdeplaceandersen

Re: bogmærker etc. væk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 10, 2010 8:53

Det kan være sket på flere måder - prøv allerførst at trykke på tasten F11 for at se, om den så kommer tilbage. Hvis det i stedet bliver værre, så tryk på F11 en gang til, og vend så tilbage her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erikdeplaceandersen » tors jun 10, 2010 11:41

Hej Kim
Nej, ved tryk på F11 forsvinder hele øverste del af siden, men kommer tilbage efter endnu et tryk, som du også angiver.
hilsen
Erik
erikdeplaceandersen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 10, 2010 12:15

Vi havde for nylig en i MozillaDanmarks forum med samme problem, der hjalp det at starte Firefox i fejlsikret tilstand og så vælge at benytte standardindstillingerne:

http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?f=1&t=4704
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf linux-abc.dk » tors jun 10, 2010 13:55

Jeg bruger ikke windows mere, men havde det været i fx. Ubuntu så burde det kunne løses såden:
Find folderen /home/dit_brugernavn/.mozilla/firefox/xxxxxxx.default (xxxxxxx står istedet for filens navn som altid er forskelligt, men .default er altid endelsen)
Husk at slå "Vis skjulte filer" til. Filer hvis navn starter med et punktum er skjulte.

I den mappe finder man filen "localstore.rdf" og sletter den (Firefox laver selv en ny igen)

Genstart Firefox og problemet skulle være løst.

Om - og i givet fald hvordan man kan udføre et lignende trick i windows ved jeg så ikke. :mrgreen:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 10, 2010 16:21

Sådan finder man Firefox' brugerdata (og filen "localstore.rdf") i Windows:

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thun ... Brugerdata
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » tors jun 10, 2010 16:25

Hvis du højreklikker på navigationslinien (den der starter med frem- og tilbagepil) får du en liste frem. Tjek at der er flueben ud for "Menulinje"
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf erikdeplaceandersen » lør jun 12, 2010 17:29

Tak for forsøgene, men desværre er der ingen af de råd, jeg foreløbig har fået - og forsøgt at følge - der har fået min menulinie tilbage med bogmærker etc. Skulle der mon være flere, der har haft erfaringer med det problem og kan hjælpe?
hilsen
Erik
erikdeplaceandersen

Indlægaf erikdeplaceandersen » lør jun 12, 2010 17:38

Ups, lige nu fik jeg trykket på et eller andet, da jeg åbnede Firefox i fejlsikker tilstand, og så var menulinien der igen og jeg har kunnet slette de linjer, jeg ikke ønskede ( radio etc.) Så det er idel glæde, men nu ved jeg bare ikke, om jeg tør lukke Firefox og er evigt fordømt til at skulle åbne i fejlsikker tilstand?
erikdeplaceandersen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 12, 2010 19:30

Hvis problemet opstår igen i almindelig tilstand, så start i fejlsikret tilstand og slå alle udvidelser fra. Genstart og slå dem så til én ad gangen med en genstart imellem, indtil problemet atter opstår, og du har fundet den skyldige udvidelse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 12, 2010 19:31

Karl Erik skrev:Hvis du højreklikker på navigationslinien (den der starter med frem- og tilbagepil) får du en liste frem. Tjek at der er flueben ud for "Menulinje"

Ups! jeg var tidligere kommet til at redigere ovenstående indlæg, da jeg ville skrive dette:

Hm, "Menulinje" er ikke med på min højrekliksmenu.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erikdeplaceandersen » søn jun 13, 2010 8:30

Tak for hjælpen til alle. Alting kører, som det skal igen. Pyha!
erikdeplaceandersen

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne