Kan ikke kopiere og sætte ind

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke kopiere og sætte ind

Indlægaf thunderspike » man jul 19, 2010 23:33

Hej alle

Jeg har lidt problemer med Firefox i disse dage. Jeg kan f. eks ikke kopiere og sætte ind. Hvis jeg skal kopiere et billede ind og højreklikker og vælger kopier og derefter går til skrivebordet og højreklikker, så er Sæt ind ikke highlightet.

Jeg kører Windows XP. Det virkede i fredags, men her mandag aften gør det ikke.

Har forsket lidt i problemet. Alm. filer. billeder eller lign. kan jeg godt kopiere og sætte ind. Det er f.eks kun hvis jeg går ind på en web side som f.eks EB.dk og højreklikker på et billede. Kan f.eks være Morten Ingemanns tegning. Kan godt kopiere billede, men kan så efterfølgende ikke få lov til at sætte ind i en mappe eller på skrivebordet. Det virkede som sagt i fredags.

Nogen ideer?
thunderspike

Re: Kan ikke kopiere og sætte ind

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 20, 2010 1:48

Er du sikker på, at du husker korrekt? Jeg tror aldrig, det har været muligt at kopiere et billede på den måde. Når du har kopieret et billede via et højreklik, kan du kun indsætte det i et program, der understøtter indsættelse af billeder, fx et billedbehandlingsprogram eller Word.

Hvis du vil have billedet gemt på skrivebordet, så vælg "Gem billede som" fra højrekliksmenuen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Kan ikke kopiere og sætte ind

Indlægaf thunderspike » tirs jul 20, 2010 21:50

Hej

Jo jeg husker forkert. Plejer at sende et sjovt billede til en kollega engang imellem. Han holder ferie lige nu og jeg ville gemme i en mappe fremfor at sende. Virker fint ved mail. Men ellers skal jeg selvfølgelig bruge Gem som.
thunderspike

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne