Visning af side i indholdsrude

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Visning af side i indholdsrude

Indlægaf PeerHolm » man aug 09, 2010 12:14

Jeg er nybegynder vedr. hjemmesider og har nogle spørgsmål.
Jeg har opbygget en simpel side med Overskrift-Menu-Indhold, ved at følge hæftet "Hjemmesider med Kompozer". I menu har jeg linket til sider jeg gerne vil have vist i indholdsruden, medens menu'en stadig er synlig. Dvs. at menu'en skal altid være synlig uanset hvad der vises i indholdsruden. Desværre virker linkene ved at siderne vises, men menu'en skjules. Hvad har jeg gjort forkert?
Hvordan tilføjer jeg et ekstra punkt til en oprettet menu, så det nye punkt også bliver et link som de andre?
Desuden skulle et af linkene gerne være en form for sammentællingsark, dvs. stk. antal indtastes og ganges automatisk med pris og genererer en total i bunden. Jeg har lavet det som Excell ark der virker, men hvordan får jeg overført det til html format, således at siden vises med Excell arkets egenskaber?
PeerHolm

Re: Visning af side i indholdsrude

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 09, 2010 12:42

PeerHolm skrev:I menu har jeg linket til sider jeg gerne vil have vist i indholdsruden, medens menu'en stadig er synlig. Dvs. at menu'en skal altid være synlig uanset hvad der vises i indholdsruden.

Løsningen er at have menuen på alle sider. Tag den første side og brug den som udgangspunkt for efterfølgende sider. Det gør du ved at indlæse siden. Gem den straks under et andet navn via menupunktet Filer => Gem som. Det er for at undgå at du får overskrevet den oprindelige side. Du kan nu ændre selve indholdet på siden, mens du lader menuen være som den er.

PeerHolm skrev:Hvordan tilføjer jeg et ekstra punkt til en oprettet menu, så det nye punkt også bliver et link som de andre?