computer FRYSER meget ofte

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

computer FRYSER meget ofte

Indlægaf margit » tirs aug 17, 2010 16:56

:cry: Jeg har set i div fora at mange har problemer som mig : computer fryser - og man venter og venter indtil man kan komme videre!!
Jeg bruger en bærbar med XP og bortset fra dette FRYSERI så virker alting godt. Den er ikke overfyldt, den er opdateret hele tiden.
Hvad kan der være i vejen?? Hjælp mig
margit

Re: computer FRYSER meget ofte

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 17, 2010 17:02

Hvad laver du, når computeren fryser?

Er det alt, der fryser, eller bare det program, som du er ved at bruge?

Hvad sker der, hvis du trykker på tasterne Ctrl+Alt+Delete, når computeren er frosset?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf margit » tirs aug 17, 2010 17:19

Det er alt der fryser, f.eks. når jeg surfer på nettet, eller når jeg skal ind og se mine billeder, bare for at nævne lidt. Jeg har ikke prøvet at "boote" når den fryser..
margit

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 17, 2010 18:17

De tre taster får ikke computeren til at boote, de åbner Windows Jobliste medmindre hele Windows er frosset til. Windows Jobliste kan bruges til at se, hvad der stjæler computerens kræfter.

Kan du skifte mellem forskellige programmer ved at klikke på de forskellige knapper i proceslinjen, når computeren fryser til?

Er frysningerne et pludseligt opstået problem? I så fald kan du prøve at scanne computeren for virus og spyware.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf margit » tirs aug 17, 2010 18:57

Når computeren fryser kan jeg INTET gøre. Alt er lukket. Og alle taster og knapper døde..

Og det er ikke et nyt opstået problem, det har været der længe. Jeg har en god "tester" på, nemlig yousee's sikkerhedspakke...

Men jeg vil prøve ctrl alt delete næste gang og se OM det skulle hjælpe... Kommer tilbage når det er afprøvet.
margit

Indlægaf Karl Erik » fre aug 20, 2010 17:36

Hej Margit.

Fik du løst dit problem?
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf margit » fre aug 20, 2010 20:56

Til Karl Erik

Nej det gjorde jeg ikke. Kim sagde at jeg skulle prøve ctrl alt delete. Når den fryser har jeg prøvet dette. Men det tager jo lidt tid inden denne jobliste kommer frem. Når den så viser at man har outlook express kørende og så netsiden og man lukker ned, ja så er frysningen holdt op.

Det ville den jo også være hvis jeg ikke havde brugt tid på at få joblisten frem.

Så alt i alt fryser min computer stadig og problemet er således ikke løst...
Venlig hilsen
margit

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 20, 2010 21:40

Du kan evt. prøve dette:
Åbn Windows Jobliste
Klik på fanen Processer
Klik på kolonneoverskriften CPU, så der sorteres efter brugen af CPU og så du har processen, der bruger mest CPU stående øverst - du skal muligvis klikke to gange.
Brug nu computeren som vanligt, mens du stadig har Windows jobliste fremme på skærmen. Du kan prøve, om du kan fremprovokere en frysning.
Når computeren atter fryser, så skriv navnet ned på de processer, der bruger mest CPU, og hvor meget de bruger. Og fortæl os så resultatet.

Hvis vi er heldige, vil det, der får computeren til at fryse, kunne ses som den proces, der bruger mest CPU.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » lør aug 21, 2010 0:32

Jeg spurgte fordi jeg har oplevet et lignende problem. Lige når jeg startede computeren frøs alt til og jeg kunne kun vente indtil den tøede op. Derefter virkede den som normalt.

Ved at bruge den metode Kim foreslår fandt jeg ud af at det skyldes processen fssm32.exe. Den stammede fra mit sikkerhedspakke som er den samme som din (den hedder godt nok Stofa SafeSurf, men "bagved" er den magen til din fra Yousee). Løsningen var at slette pakken og genindstallere den.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf margit » søn aug 22, 2010 13:11

Tak til Karl Erik. Jeg vil gøre som du siger, jeg har kun kigget på joblisten og lukket igen uden at prøve noget andet der...

Jeg har haft gæster og ikke kigget på computer i nogle dage, så nu er jeg fit for fight igen.

Jeg vender tilbage
Hilsen Margit
margit

Indlægaf mikk251 » søn maj 18, 2014 18:35

jeg ville prøve at rydde op I min pc og scanne det med et virus program jeg fandt en tråd inde på *** hvor de skriver om lidt detsammen problem måske kan det hjælpe :D
mikk251

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 18, 2014 18:48

mikk251 skrev:jeg ville prøve at rydde op I min pc og scanne det med et virus program jeg fandt en tråd inde på *** hvor de skriver om lidt detsammen problem måske kan det hjælpe :D

Jeg håber, Margit har fået løst sit problem for længst, eftersom hun skrev om sit problem i 2010.

Det er helt fint, du vil hjælpe, og det er også forståeligt, at du gerne vil have flere ind på din egen hjemmeside. Havde det været et nyt problem, og havde din side rent faktisk haft en løsning (hvad den ikke har), ville der ikke have været problemer. Men det virker som om, du udelukkende prøver at få besøgende, og det minder mere om spam. Jeg har derfor fjernet adressen til din hjemmeside.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne