KompoZer - problemer med overførsel

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

KompoZer - problemer med overførsel

Indlægaf birtementz » man nov 08, 2010 10:55

Vi har tidl. haft en hjemmeside programmeret i FrontPage. På grund af computer-nedbrud har vi ikke mulighed for at vedligeholde denne.
Vi har lavet en ny hjemmeside i KompoZer. Den virker fint på vores egen PC, men vi kan altså ikke få den lagt ud på vores web-hotel.
Vi bruger nu windows 7.
Vi forsøger at overføre ved hjælp af 'overfør'-knappen når vi er i selve KompoZer skærmbilledet.
Vi har haft forskellige fejlmeddelelser. Mange gange kommer der et nyt vindue frem med teksten: 'Advarsel: 550 cannot stor'
Når vi så lukker dette vindue kommer der flg. medd.: Filnavnet 22maj05%2060 er i brug i en anden undermappe.
(Filnavnet henviser til et billede på forsiden af hjemmesiden)

Er der nogle, der kan hjælpe?
På forhånd tak

Birte og Poul Mentz
birtementz

Re: KompoZer - problemer med overførsel

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 08, 2010 12:50

Fejlmeddelelsen fortæller, at du ikke har rettigheder til at uploade i den mappe, hvor du forsøger at uploade. Det betyder sandsynligvis, at du forsøger at gemme i en forkert mappe.

Nogle webhoteller giver direkte adgang til den mappe, hvor filerne skal uploades, mens andre vil have filerne ind i en undermappe, der fx kan hedde www. Jeg vil tro, at det er her problemet ligger.

Bortset fra det, så kan overførslen fra KompoZer drille, fordi sitemanageren, der overfører filer, har fejl. Selvom det ikke er det, der er problemet her, kan det måske være en god ide at bruge en alternativ metode til at overføre, fx med et FTP-program eller et netværksdrev. Prøv at tjekke side 41 i hæftet, hvor jeg beskriver brugen af et netværksdrev. Jeg vil tro, at metoden i Windows 7 svarer til metoden i Windows Vista.

Jeg kan forstå af meddelelsen Filnavnet 22maj05%2060 er i brug i en anden undermappe, at du benytter mellemrum i filnavne. Det bør du undgå. Det er sandsynligvis ikke årsag til det aktuelle problem, men det kan give dig problemer på et senere tidspunkt. I stedet for mellemrum, så brug bindestreg, altså 22maj05-60. Dette gælder for alle mappe- og filnavne, og hvis du benytter æ, ø eller å i navnene, bør du udskifte dem med ae, oe og aa.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: KompoZer - problemer med overførsel

Indlægaf birtementz » tirs nov 09, 2010 12:07

Tak for hjælpen.
Problemet er nu løst. Det hele beroede på en misforståelse mellem undertegnede og vore webhotel-mand.

Venlig hilsen

Poul Mentz
birtementz

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne