Firefox 4, Beta 7 - Adressevisning ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Firefox 4, Beta 7 - Adressevisning ?

Indlægaf Ole Rasmussen » lør nov 13, 2010 11:19

Hej

Jeg lod mig lokke til at installere Firefox 4, beta 7 :)

Og den fungerer jo indtil videre fint og uden nævneværdige problemer, men, alligevel et enkelt, som til gengæld er så irriterende at det kunne få mig til at gå tilbage til v. 3,6 igen...

Problemet: I de tidligere Firefox versioner kan man ved at holde musen hen over et link eller email adresse, se adressen nede i bunden til venstre, det som i v. 4 vist kaldes 'Tilføjelseslinien' - LIgeledes kan man se aktiviteten under indlæsning af en side, f.eks. hvor langt er vi nået, hvor/hvilke statistiksider jages vi omkring, osv.

Disse muligheder er, tilsyneladende væk i version 4 ! ?. Faktisk sker der intet nede i den Tilføjelseslinie !, og det syntes jeg bestemt ikke om !. - Er der mon en løsning på det problem ?, så det kan komme til at fungere som på tidligere versioner ?, eller skal man blot leve med det ?.

PÅ forhånd tak for svar !
m.v.h. Ole
Ole Rasmussen

Geografisk sted: 3370 Melby

Re: Firefox 4, Beta 7 - Adressevisning ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 13, 2010 12:01

Det hedder statuslinjen, og den fjernes i Firefox 4. Nogle af oplysningerne kan du finde i adressefeltet, og hvis du stadig savner statuslinjen, kan du installere udvidelsen Status-4-Evar:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/235283/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Ole Rasmussen » lør nov 13, 2010 16:22

Hej Kim

Tak for lynhurtigt svar ! - Jeg har install. statuslinien du anbefalede, og den fungerer fint.

Når vi nu har proppen af, så mangler jeg faktisk også den lille dropDown menu (pil) som på v. 3 er lige til højre for frem/tilbage pilene oppe i venstre hjørne, hvormed man lynhurtigt kan komme tilbage til en side man besøgte for 12 sider siden :) den var samtidig praktisk hvis man er havnet på en side som blot bliver ved med at reloade hvis man bruger tilbage-pilen. - Er der mon også en løsning på det ?.
m.v.h. Ole
Ole Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 13, 2010 18:04

Jeg bruger ikke selv betaerne, så jeg ved ikke, hvilke forskelle der ellers er, men kan du ikke bare bruge menuen Historik?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Ole Rasmussen » man nov 15, 2010 11:18

Hej Kim

Joe, det kan jeg jo blive nødt til :) Det er måske i bund og grund dette med at man hurtigt bliver et 'vanedyr' og helst vil ha' at tingene virker og ser ud som de plejer....
m.v.h. Ole
Ole Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 15, 2010 12:31

Det kender jeg kun alt for godt. Som regel går det alligevel forholdsvis smertefrit at erhverve sig nye vaner - men især i starten, kan det være drønirriterende.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne