Thunderbird - samme konti på flere computere?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird - samme konti på flere computere?

Indlægaf Flozilla » fre nov 26, 2010 13:37

Hej Kim og I andre forumsbrugere,

Jeg er en ivrig bruger af Mozillas programmer og dermed din hjemmeside, så først og fremmest stor tak til dig for dit store arbejde, som jeg formoder er frivilligt!

Jeg har søgt efter det, men kan ikke se at temaet har været oppe før.
Jeg har flere computere og jeg vil gerne modtage de samme mails på dem alle. Jeg har installeret thunderbird på dem alle og brugt dit MozBackup til at kopiere konti fra den oprindelige hovedcomputer til de andre. Problemet er dog, at modtager jeg en mail på den ene computer, så får jeg den ikke på de andre... Er der nogen måde at omgå dette, så jeg får samme mails på alle computere?
Det er i øvrigt gmail-konti som jeg modtager fra, hvis det gør nogen forskel...

Med venlig hilsen
Flozilla

Re: Thunderbird - samme konti på flere computere?

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 26, 2010 15:34

Det lyder som om, du har opsat Thunderbird-kontoen som en POP3-konto på de forskellige computere. Det allernemmeste vil være at i stedet opsætte den som en IMAP-konto på de forskellige computere. På den måde opbevares mailene på serveren i stedet for på de enkelte computere. Dermed vil du altid have de samme mails, uanset hvilken computer der logges ind fra.

Desværre kan du ikke ændre en kontotype, så du skal slette den nuværende Thunderbird-konti på alle computerne og så oprette en ny konto på dem som IMAP. Det betyder også, at hvis der er mails, der ikke længere ligger på Gmail, skal du lige først overføre dem til serveren, inden du sletter dine konti.

Du skal muligvis ændre en opsætning hos Google for at bruge IMAP i stedet for POP3. Jeg bruger ikke selv Gmail, så jeg har ikke helt tjek på den del.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne