Søg: Luk session

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Søg: Luk session

Indlægaf Berndt » tors feb 10, 2011 13:36

Jeg har i en anden tråd (CD-brænding m.m.) forklaret, at jeg har brugt kommandoen: Luk session.
For at blive lidt klogere på det tekniske, gik jeg ned i Start -> tastede så: Luk session -> hvorefter der foroven kom 2 linier:
Bestilkvittering fra biblioteket. (De var fra 31. maj 2009). Havde egentlig ikke noget med mit aktuelle problem at gøre.
Jeg højreklikkede og valgte forneden: Egenskaber -> der stod så: Filtype: .eml
samt: Åbnes med Thunderbird. Oprettet - ændret - åbnet: 31.05.2009.

Ligegyldigt hvad jeg gør, kan de 2 poster ikke uden videre fjernes. Jeg har prøvet med: Åbn -> Marker alt (på siden) -> Delete --- men "det er den ligeglad med" - der sker intet.
Nu må det jo gerne blive stående der for min skyld, men hvorfor forsvinder det ikke, som alt andet man sletter? - og hvorfor dukker det pludseligt op for oven, når jeg indtaster søgeordet: Luk session, som jo her drejer sig om noget helt andet?
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Søg: Luk session

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 10, 2011 16:26

Berndt skrev:Ligegyldigt hvad jeg gør, kan de 2 poster ikke uden videre fjernes.

Fjernes fra hvad/hvor?

Berndt skrev:Jeg har prøvet med: Åbn -> Marker alt (på siden) -> Delete --- men "det er den ligeglad med" - der sker intet.

Hvilken side er det, du snakker om?

Berndt skrev:Nu må det jo gerne blive stående der for min skyld, men hvorfor forsvinder det ikke, som alt andet man sletter? - og hvorfor dukker det pludseligt op for oven, når jeg indtaster søgeordet: Luk session, som jo her drejer sig om noget helt andet?

Måske teksten "luk session" står i de to mails?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » tors feb 10, 2011 22:59

Hej Kim.

Lige over Start for neden t.v. er der en hvid bjælke med: Start søgning. Der skriver jeg: Luk Session.
For oven - på det opadgående rullegardin - kommer der så de 2 nævnte linier med: Bestilkvittering fra biblioteket fra 31. maj 2009.
Jeg må lige tilføje, at der ved at pege med musen på linierne (som foran sig har Thunderbird-logoet) fremkommer oplysningen: Type:Thunderbird Document.

Ja, jeg glemte at skrive, at jeg så højreklikker på hver af de 2 linier og vælger: Åbn, hvorefter der vises en hel side med data vedr. bogbestillingen:
BESTILLING TRIN 5: Kvittering
Bestillingen vil blive ekspederet snarest.
Biblioteket sender besked, når materialet kan afhentes.
Ønsker du besked via email, skal din email-adresse registreres i bibliotekets lånerregister.
(osv – osv – (en masse mere private data)).

Derefter markerer jeg hele tekstsiden og forsøger: Delete, men uden held.

Ja, det er så, hvad jeg kunne tilføje. Mon det forklarer mysteriet? Jeg kan ikke få øje på noget med ”Session” eller "Luk session". I øvrigt har vi jo modtaget en sådan Bestilkvittering snesevis af gange i de sidste 5-6- år. Hvorfor er det kun de 2 fra 31. maj 2009, som spøger?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 11, 2011 12:00

Feltet nederst er et søgefelt, og resultaterne er så de to filer, som åbenbart indholder dine søgeord, i dette tilfælde "luk session". At Thunderbird vises, er fordi Thunderbird er associeret med eml-filer. Sandsynligvis stammer filerne dog ikke fra Thunderbird, men fra dit gamle mailprogram.

Hvis du klikker uden for startmenuen, og så åbner startmenuen igen, skulle den gerne være som den plejer. Så vidt jeg da husker fa min brug af Vista/7.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » fre feb 11, 2011 17:37

Hej Kim.

Jeg har fået løst problemet, fordi du skrev noget om, at filerne måske ikke stammer fra Thunderbird.
Men jeg prøvede at højreklikke og så vælge: Åbn filplacering. Så vises de 2 poster, som var Thunderbird. De blev så markeret, og der blev klikket på: Slet.
Der spørges så: Vil du flytte disse filer til papirkurven? - Svar: Ja! - Og så var linierne forsvundet.

Så blev det problem løst (men det med at brænde CD-skiver og huske at Lukke session har jeg ikke fundet ud af endnu, desværre).

Tak for svaret, som jo løste det ovenstående problem.
Mvh.
Berndt
Berndt

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne