Kallender mm ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kallender mm ?

Indlægaf Bo M Mogensen » fre mar 11, 2011 15:05

Hej kim
min ven Kenno har den her side http://kennosimonsen.com/ - han vil gerne have en kalender - hvis du ser på siden i højre hjørne foroven så er der
et billed med @ inde i midten oven på dato der skal gerne være et logo som når man trygger på det så kommer man ind på en kalender - kender du et sted hvor man kan downloade
en kalender han kan bruge ?

så er der lige en ting mere http://kennosimonsen.com/Coaching.1.html kan du se hvad for en font der er brugt der ? 0g hvordan stiller man på farven inde i det hvide felt ?

Meningen er at Kenno selv skal vedligeholde siden - så han køber dit hefte så tager vi den derfra

Bedste Hilsner
Bo M Mogensen
Bo M Mogensen

Re: Kallender mm ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 11, 2011 15:41

Skal det bare være en kalender, der viser dagene eller skal et være en interaktiv kalender, hvor man kan se aftaler og den slags?

Åbn siden med det hvide felt og åbn CSS-editoren. I oversigten til venstre finder du .center (under Stilark) => klik på fanen Baggrund => klik på farvevalgsknappen for at vælge en anden farve.

Hvis det er tekstfarven, du vil ændre skal du i stedet klikke på fanen og så bruge farvevalgknappen ud for feltet Farve.

Du benytter både et eksternt stilark med navnet bo.css og interne stilklasser i Stilark. Du bør udelukkende bruge det eksterne stilark. Dermed undgår du at skulle ind på alle sider, hvis du fx vil ændre en baggrundsfarve.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bo M Mogensen » søn mar 13, 2011 16:36

Hej Kim

kalenderen skal bare være en han kan fylde indhold i hænd af vejen så evt. kunder kan se om han har tider eller ikke har tider

Mht. farve og stilark jeg må se på det bo.css filen er der en der har lavet for mig jeg ved egentligt ikke hvordan den virker ud over den
i det stor hele fungere som den skal

bedste hilsner
BMM
Bo M Mogensen

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 13, 2011 17:00

Når det skal være en kalender med data (fx oplysninger om tider), så er det ikke noget, han bare lige laver. Der findes forskellige kalendertjenester på nettet, fx Google Calendar. Hvis den slags tillader integrering i hjemmesiden via en iframe, så er det nok den nemmeste vej at gå. Det er desværre ikke noget, jeg kan hjælpe med.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bo M Mogensen » søn mar 13, 2011 17:06

Hej Kim jeg vil se på det - på den ene side burde det ikke være rakt videnskab da det "bare" kunne være et woord pdf dokument eller en html side med måneder og dage i også fylder han den ud når der sker noget nyt og udskifter det ny med det gamle dokument - men det kommer måske til at se lidt kikset ud for en mand der tager 26 000 kr for et seminar :roll:

Mv
BMM
Bo M Mogensen

Indlægaf linux-abc.dk » søn mar 13, 2011 20:28

Kim, kunne ikke noget af det her bruges ?
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 13, 2011 23:45

Der er nogle af dem, der ser ud til at kunne det ønskede, men der står prøveversion ud for dem, så de koster jo nok penge.

Men det er ud som om, det er muligt at integrere Googles kalender på ens egen hjemmeside:
http://www.google.com/support/calendar/ ... swer=41207

Mon ikke det er både den bedste og nemmeste løsning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne