Java - plugin til Nem Id

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Java - plugin til Nem Id

Indlægaf Charley » man aug 20, 2012 18:08

Så kan computeren ikke finde ud af at Java er installeret og geninstalleret efter forgæves forsøg med genopretning, så jeg får at vide, at der mangler en plug in for at få NemId (guderne må vide, hvem der opfandt navnet) indtastningsfeltet frem.
Herefter siger man naturligvis ja til ny download, hvorefter en Svensk side dukker op, og da den så ikke løste problemet, prøves efterfølgende med Javas engelsksprogede side, der ganske rigtigt downloader en helt anden fil end den svenske, er længere om at installere - og heller ikke løser problemet!

At Windows stifinder i tide og utide går i "udu", både på nærværende og en helt ny Asus, anfører jeg for god ordens skyld, men jeg tror egentlig ikke det er problemet - bortset fra irritationen over Windows masseproduktion af fejlfunktioner, der synes at blive forøget, hver gang en ny update er installeret.

Jeg har kontrolleret at plug ins m.m. er tilladt, og tidligere har det i øvrigt fungeret upåklageligt med Mozilla Firefox, så hvad kan problemet være ?

Min datter ringede i øvrigt og bad om hjælp til nøjagtigt det samme problem! :(

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:13.0) Gecko/20100101 Firefox/13.0.1
Charley

Re: Java - plugin til Nem Id

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 20, 2012 19:15

I bruger begge Firefox? Prøv dette:
Åbn tilføjelsessiden => Plugins => find alle forekomster med "Java" - der er sikkert flere end én - og tjek at de er aktiverede. Der skal altså så "Deaktiver" på knappen ud for dem, hvis der står "Aktiver", så klik på knappen og genstart Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne