Spil fra DVD til Linux

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Spil fra DVD til Linux

Indlægaf jullesvaneke » fre dec 07, 2012 10:11

Hej

Jeg har lovet en bridgespiller at være behjælpelig med at indlægge Baron på hendes Linux PC.
Med Windows lægges programkomplekset i mappen Programmer på C-drevet med genvej
til at starte spillet på skrivebordet.

Kan man også det i Linux (jeg kender overhovedet intet til det). Baron skal overføres fra DVD.

Var det muligt med en brugsanvisning?
Tusind tak fra bornholmeren.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Win64; x64; Trident/5.0)
jullesvaneke

Re: Spil fra DVD til Linux

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 07, 2012 12:35

Er du sikker på, at programmet findes i en udgave til Linux? Du kan ikke bare installere et Windows-program på Linux.

Når det er sagt, så findes der en Windows-emulator, der gør det muligt at afvikle nogle Windows-programmer i Linux, men jeg ved ikke, om Baron er et af dem, der virker.
Først skal du have installeret emulatoren - den hedder Wine - via programhåndteringen i Linux. Herefter skal du kopiere installationsprogrammet til Baron over på computeren, hvorefter du skal højreklikke på ikonen og vælge at åbne den med Wine. Så skulle installationen starte. Vælg undervejs at få placeret en genvej på skrivebordet, så vil installationsprogrammet automatisk lave en genvej, der starter programmet via emulatoren.

Ovenstående kan variere mellem de forskellige udgaver af Linux, så det kan være anderledes i den pågældende udgave. Og som sagt, så kan jeg ikke garantere, at Baron kan køre under emulatoren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » fre dec 07, 2012 15:18

Bridge Baron skulle være et af dem der virker "Out-of-the-box" med wine

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=1250
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 07, 2012 20:05

Tak Ivan!

jullesvaneke, så skulle du kunne følge min guide ovenfor. Bliver du i tvivl undervejs, er du velkommen til at spørge.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne