Jompozer - rod i filer på skrivebordet

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Jompozer - rod i filer på skrivebordet

Indlægaf OleHarborg » ons okt 23, 2013 9:10

Jeg har downloaded den danske version af Kompozer fra Mozillas hjemmeside - jeg kørte som administrator

Hver gang jeg starter den, lægger den en række ikoner ud på mit skrivebord.

Når jeg gemmer adgangskoden i site-manageren, forbliver den gemt, indtil jeg ”rydder op” på skrivebordet.
Hvis jeg samler disse løse ikoner i en mappe ( for at det ikke skal rode) lægger den bare nogle nye ud, næste gang jeg åbner.
Hvad gør jeg ?
Jeg køre Vista, hvis det betyder noget.

Jeg prøvede at downloade den nye engelsksprogede version, men den kunne ikke udvides med en dansk sprogpakke.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; WOW64; Trident/5.0)
OleHarborg

Re: Jompozer - rod i filer på skrivebordet

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 23, 2013 14:23

Har du en speciel opsætning af din computer, hvor du har ændret placering af faste mapper som Dokumenter og mappen med brugerdata?

Prøv at klikke på Windows-logoet (startknappen), i feltet nederst skriv:
%appdata%
og tryk på tasten Enter. Du får åbnet en mappe, tjek om du har en undermappe her, som hedder KompoZer.

Hvis du ikke har en mappe med det navn, så prøv at oprette mappen KompoZer og placere filerne fra skrivebordet i den. KompoZer skal være lukket, mens du gør dette. Start herefter KompoZer for at se, om du stadig får filer placeret på skrivebordet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf OleHarborg » ons okt 23, 2013 19:49

Det lykkedes ikke, idet filerne stadig kom frem på skrivebordet.
Jeg løste problemet ved at downloade den engelske version og derefter installere den danske sprogpakke, så nu virker det upåklageligt
uden rod på skrivebordet :D
OleHarborg

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 23, 2013 20:48

Fint, at du fik det til at virke. Jeg tør ikke sige, hvad der har været galt, jeg kan ikke mindes at have hørt om problemet hos andre, og en søgning hos Google fandt heller ikke andre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne