Pop-Up vindue: Din PC's ydeevne er ringe.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Pop-Up vindue: Din PC's ydeevne er ringe.

Indlægaf Berndt » tirs jan 07, 2014 17:47

Jeg har i de sidste dage pludselig modtaget ovennævnte besked: (Et vindue i en lysegrøn indramning).
Øverst en bjælke: Bemærk!
Nedenunder en "anti"smiley > :(
Derefter: "Din PC's ydeevne er ringe"
Efterfulgt af: "Fiks fejl ved Windows øjeblikkeligt"
Forneden en aflang knap: DOWNLOAD.

Beskeden kom i dag, mens jeg var inde på en hjemmeside: DR.dk/Sproghjørnet, hvor jeg "bevægede mig lidt rundt" i udsendelser i året 2013.

Jeg synes ikke, jeg har nogen problemer med PC'ens ydeevne eller funktioner. Hvorfor kommer dette vindue? Er det muligt at slippe af med beskeden? - Da jeg ikke ved, hvad der gemmer sig bagved, har jeg ikke aktiveret Download.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:26.0) Gecko/20100101 Firefox/26.0
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Pop-Up vindue: Din PC's ydeevne er ringe.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 07, 2014 19:37

Det tyder på, at du har fået snavs på din computer. Havde det været på en anden hjemmeside, kunne det være en reklame, som blev åbnet af hjemmesiden, men det kan ikke være tilfældet på dr.dk.

Du må endelig ikke klikke i vinduet, da du så risikerer at få endnu mere skidt ind. Du bør straks skanne computeren for snavs. Hvis du ikke allerede har et anti-malwareprogram installeret, kan du bruge Malwarebytes, der findes i en gratis version, og som er kendt for at være meget effektivt. Men skan også med dit antivirusprogram.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Pop-Up vindue: Din PC's ydeevne er ringe.

Indlægaf Berndt » ons jan 08, 2014 11:25

Hej Kim.

Tak for dit hurtige svar. - Jeg stillede her i Hjørnet i efteråret et par spørgsmål netop om Malwarebytes, som jeg godt nok havde install. men som trængte til opdatering. Så det har jeg nu brugt (Total skanning => 1t.18 min. > 20 inficerede filer).
Jeg prøvede at nærlæse oversigten over de inficerede filer - for at finde frem til den aktuelle ubudne gæst, men kunne ikke finde ud af at tolke listen.
Bagefter kørte jeg programmet Avast, som ikke fandt noget fordægtigt.
Jeg håber derfor, at oprydningen har løst problemet for denne gang.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne