Firefox - Int. Expl. - Google Chrome > Seneste nyt.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Firefox - Int. Expl. - Google Chrome > Seneste nyt.

Indlægaf Berndt » tirs mar 25, 2014 16:23

Jeg har efter nogle overvejelser nu fået installeret Google Chrome.
Det varer nok et stykke tid, før jeg finder ud af, hvor smart den er.
Derimod har jeg straks opdaget, at jeg savner "Seneste Nyt" (findes på bogmærkelinien > i browseren Firefox) eller "DR Nyheder Online"(findes på favoritlinien > i browseren Int. Explorer) .
Hvordan får man den tilsvarende funktion knyttet til Google Chrome ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:27.0) Gecko/20100101 Firefox/27.0
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Firefox - Int. Expl. - Google Chrome > Seneste nyt.

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 26, 2014 6:01

Det er nyheder, der serveres ved hjælp af RSS-feeds. Så vidt jeg kan se, er der ikke indbygget understøttelse af RSS i Chrome, men du skulle kunne få samme eller lignende finktionalitet i Chrome ved hjælp af udvidelser som:
https://chrome.google.com/webstore/detail/rss-feed-reader/pnjaodmkngahhkoihejjehlcdlnohgmp
https://chrome.google.com/webstore/detail/rss-subscription-extensio/nlbjncdgjeocebhnmkbbbdekmmmcbfjd
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Firefox - Int. Expl. - Google Chrome > Seneste nyt.

Indlægaf Berndt » ons mar 26, 2014 22:49

Tak for dine henvisninger. Jeg synes bare ikke, jeg umiddelbart kunne få noget fornuftigt ud af dem.
Men de bragte mig alligevel videre. - De gav mig nemlig af en eller anden grund en ide:
Jeg valgte browseren Firefox, højreklikkede på bogmærkelinien på "Seneste nyt" og valgte: Kopier.
Vendte så tilbage til skrivebordet, højreklikkede igen og valgte: "Indsæt genvej". Der kom nu (jeg ved ikke hvorfor)
et Google Chrome ikon med "Seneste nyt" på skrivebordet. Dette ikon ændrede jeg til en globus (fra "ikon-beholdningen"),
og flyttede så ikonet ned på proceslinien.
Derfra kan jeg nu hente DR.dk/Nyheder, når jeg er inde på Google Chrome, uanset hvilken opgave jeg er i gang med.
Nyhederne serveres godt nok på en lidt anden måde her, men det har jeg allerede vænnet mig til.
Tak for hjælpen :)
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne