Validering af KompoZer-side

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Validering af KompoZer-side

Indlægaf twk » tors maj 22, 2014 12:38

Hallo

Jeg er ved at opbygge en hjemmeside i KompoZer (ver.0.7.10). Jeg har layout og sider på plads og er i gang med tekst og billeder. Stilarket valideres uden fejl, men html-koderne giver anledning til to fejlmeldinger på http://validator.w3.org. Jeg har meget svært ved at vurdere om det er fejlmeldinger som skal tages alvorligt og vil være vældig taknemmelig for et eftersyn. Min side er tilgængelig på http://dql.dk/test.

Jeg tror den ene fejl hænger sammen med oplysningerne i "Sidens titel og egenskaber". Den anden kan muligvis skyldes at jeg arbejder både med top- og sidemenu. Hvis det er alvor er mit næste spørgmål naturligvis what to do - uden at ødelægge sidernes opbygning.

Venlig hilsen twk

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1)
twk

Re: Validering af KompoZer-side

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 22, 2014 13:02

Det er ikke alvorlige fejl, de ødelægger ikke noget. Men du kan lige så godt rette dem.

Den første fejl opstår, fordi KompoZer indsætter en forkert kode, når man vælger skriveretning. Den er ikke helt nem at rette op på, du får nemlig ikke lov at gøre det inde fra KompoZer. Siden må ikke være åben i KompoZer. Åbn HTML-filen i Notesblok eller lignende (ikke Word og andre avancerede programmer!). Find koden:
<html style="direction: ltr;" lang="da">
Og ret den til:
<html lang="da">
Gem filen og luk den.

Fejl nummer to kan du rette inde fra KompoZer - og her skal du også være opmærksom for ikke at lave fejlen fremover.
Åbn siden i KompoZer
Dobbeltklik på linket Faste legatmodtagere
Fjern fluebenet ud for Mål.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Validering af KompoZer-side

Indlægaf twk » man maj 26, 2014 9:57

Hallo Kim Ludvigsen

Tak for dine gode råd. De virkede perfekt begge to.
Hvor er der herligt at du har etableret et hjælpeforum for brugere.

vh. twk
twk

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne