avast Free Antivirus - Fjernelse af tilføjelsesprogram

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

avast Free Antivirus - Fjernelse af tilføjelsesprogram

Indlægaf Berndt » tirs sep 16, 2014 21:04

Jeg får temmelig tit en besked om, at et tilføjelsesprogram bør fjernes. Desværre har jeg hver gang glemt at notere mig den nøjagtige tekst. Men jeg prøver alligevel at få løst mit problem her.

Jeg trykker altså på FJERN, hvorefter der kommer følgende tekst: "Fjernelse af dårligt vurderede tilføjelsesprogrammer kræver, at du vælger en standardsøgemaskine til din browser (3 forslag) -> Yahoo - Microsoft Bing - Hidtidige browser (tror jeg nok).

Hvad går det egentlig ud på? - Hvordan undgår jeg denne irriterende forstyrrelse? Jeg ønsker jo ikke hver anden dag at skifte browser.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:32.0) Gecko/20100101 Firefox/32.0
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: avast Free Antivirus - Fjernelse af tilføjelsesprogram

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 16, 2014 21:13

Jeg ved der er andre herinde, der bruger Avast, så måske de kan hjælpe dig ud fra det du har skrevet. Men ellers, så prøv næste gang det sker at skrive den nøjagtige fejlmeddelelse ned. Du kan også prøve om du kan finde fejlmeddelelsen og evt. andre oplysninger i Avast' log.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs sep 16, 2014 21:21

Klik på avasts ikon nede ved uret. Det åbner et nyt vindue. Klik på Værktøjer -> Browser Rensning. Fjern fluebenet ud for indstillingen Kontroller jævnligt min browser for værktøjslinjer med en dårlig brugerbedømmelse.
Se, om ikke det skulle hjælpe.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Berndt » tirs sep 16, 2014 22:10

Tak for jeres indlæg. Nu har jeg fjernet fluebenet, som Jørgen foreslog. Det vil uden tvivl hjælpe.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne