Finde gammel maailadresse

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Finde gammel maailadresse

Indlægaf eaaj » tirs dec 16, 2014 23:15

Jeg har en gammel mailadresse, gennem antenneforeningen. Jeg bruger den ikke mere, men den er stadig aktiv. G mail henter somme tider en mail derfra. Jeg kan ikke finde den på pc. Hvor finder jeg den? Kan den deaktiveres uden at blive slettet?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/39.0.2171.95 Safari/537.36
eaaj

Re: Finde gammel maailadresse

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 16, 2014 23:35

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du vil opnå ved at deaktivere kontoen uden at slette den.

Du kan muligvis finde den og deaktivere den i Gmail. Det afhænger af, om du har opsat Gmail til at hente fra kontoen, eller om du har opsat kontoen til at videresende til Gmail. Prøv dette:

Åbn Gmails hjemmeside
Klik på tandhjulet øverst til højre og klik så på Indstillinger
Klik på menuen Konti og import
Jeg vil tro, at du kan se kontoen i afsnittet "Tjek e-mail fra andre konti (med POP3):"
Her bør du så også kunne stoppe hentning fra kontoen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons dec 17, 2014 7:24

Grunden er at jeg helst ikke vil af med adressen, hvis jeg senere skulle bruge den igen, (den kan jeg jo huske). Hvis jeg klikker på kontakt i eks. Penge, så bruger den min gamle mail adresse i stedet for g mail. Det mente jeg at kunne løse ved at deaktivere den. Fil vedhæftet. Ved at få den til at lade være med at hente fra den gamle adresse løser jo ikke problemet. Anden løsning?
Vedhæftede filer
skærmprint penge.JPG
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 17, 2014 8:51

Det kan du slå fra i kontoindstillingerne i Thunderbird. Hvordan afhænger lidt af, hvordan dine konti er opsat i Thunderbird. Kan du forklare nærmere, hvad du mener med nedenstående?
"Hvis jeg klikker på kontakt i eks. Penge"
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons dec 17, 2014 9:00

I feltet på siden "Penge" eller andre side er en rubrik man kan klikke på eks. til kundeservice. Så åbner den side jeg havde vedhæftet, med min gamle mailadresse. Den vil jeg gerne have lavet om til at bruge g.mail, som er min primære mail.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 17, 2014 9:25

Det er det med "Penge", jeg ikke forstår. Er det en hjemmeside? Får du den uønskede adresse som afsender, hvis du klikker på dette link:
ludvigs@kimludvigsen.dk
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons dec 17, 2014 9:36

Når jeg klikker på dit link, så går den også ind og bruger men gamle mailadresse.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 17, 2014 9:51

Bruges den gamle adresse så ikke også, når du skriver en ny mail ved at klikke på knappen Skriv i Thunderbird?

Åbn kontoindstillingerne i Thunderbird
(menuen Funktioner eller menuknappen med de tre streger => Kontoindstillinger)

Fortæl os, hvad du har af konti herinde. Hver selvstændige konto har en sort pil nedad til venstre for kontonavnet i oversigten til venstre i vinduet.
Hvis du har flere konti herinde, så fortæl os, hvilken en af dem der står øverst, og hvis navn er skrevet med fed skrift.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons dec 17, 2014 10:12

Det var den gamle/forkerte mailadresse i Thunderbird. Jeg slettede Thunderbird, da jeg aldrig brugte den. Når jeg nu klikker på din mailadresse, så åbner den outlook. Det har jeg heller ikke installeret, da den koster kr. Kan den ikke indstilles til g.mail?
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 17, 2014 10:22

I Firefox:

Klik på menuknappen (den med de tre streger).
Klik på Indstillinger.
Indstillingsvinduet åbnes. Klik på Programmer.
I feltet Søg skal du skrive:
mailto
Du har du kun en enkelt linje i oversigten. Klik på linjen i kolonnen Handling.
Du får åbnet en rullemenu, klik på Brug Gmail.

Luk indstillingsvinduet, klik på nedenstående mailadresse, og du skulle nu gerne få åbnet en ny mail i Gmail:
ludvigs@kimludvigsen.dk
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons dec 17, 2014 10:35

Nu virker det i Firefox - kan Google Chrome indstilles tilsvarende? (Den bruger jeg næsten altid)
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 17, 2014 10:51

Tjek denne hjælpeartikel hos Google:
https://support.google.com/chrome/answer/1382847?hl=da
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons dec 17, 2014 11:10

Jeglæser og læser, men kan ikke dreje hjernen, så jeg kan få Chrome bruges i stedet for firefox
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 17, 2014 11:25

Vil du have links til en mail-adresse i Firefox til at åbne Gmail i Chrome? Det kan du ikke.

Du kan få maillinks i Firefox til at åbne en ny mail i Gmail i Firefox, og du kan få maillinks i Chrome til at åbne en ny mail i Gmail i Chrome. Du kan ikke krydse mellem de to programmer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons dec 17, 2014 11:30

Min plan var, at når jeg klikkede på e.ks. din mailadresse, så åbnede den, så jeg kunne skrive, i g.mail, som er tilknyttet Google Chrome. Nu åbner den i outlook.
eaaj

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne