Scanning fuldført > Malwarebytes Anti-Malware

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Scanning fuldført > Malwarebytes Anti-Malware

Indlægaf Berndt » søn jun 07, 2015 18:30

Jeg bruger jævnligt ovennævnte program, men forstår faktisk ikke helt, hvordan det virker.
Når scanningen er slut, står der, at der er udført en scanning af mit system, og at uønskede objekt(er) er blevet slettet.
Derefter har jeg hidtil blot forladt siden.

Men der står jo med hvidt i en blå bjælke > NEXT. Når jeg så trykker på Next, kommer teksten:
Remaining threats: What should Malware-Bytes do with the 30 unchecked items?
Skal jeg sætte kryds i alle kvadrater ud for de nævnte 30 items - og hvad så? > Man kan vælge: Ignorer én gang / Always / Annuller.
Men hvad er konsekvensen af den kommando jeg vælger?

På forhånd tak for svar.

M.v.h.
Berndt

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:38.0) Gecko/20100101 Firefox/38.0
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Scanning fuldført > Malwarebytes Anti-Malware

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 09, 2015 8:31

Jeg bruger ikke selv programmet, så jeg gætter lidt:

Jeg vil tro, at programmet fjerner de ting, som helt klart er trusler, fx virus og lignende, men at ting som ikke nødvendigvis er farlige ikke fjernes. I stedet får du så mulighed for at vælge at fjerne dem. Vælger du at beholde dem, kan du ved at vælge Always få programmet til fremover at ignorere dem.

Jeg kan forestille mig, at der kan være tale om cookies eller programmer, som måske kan have privatlivsproblemer, men hvor du måske alligevel gerne vil beholde dem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Scanning fuldført > Malwarebytes Anti-Malware

Indlægaf Berndt » lør jun 13, 2015 22:23

Nu har jeg foretaget den sædvanlige scanning 3 gange siden i tirsdags -> du har helt ret: Da jeg, som du foreslog, valgte
"Always" (sammen med x ud for de nævnte unchecked items), kom der i de efterfølgende scanninger til slut kun beskeden: "Ingen trusler fundet".

Jeg savner din logiske sans! - Tak for hjælpen!

M.v.h. - Berndt.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne