Jan skrev:Jeg er også lidt ked af, at der ikke er nogen margin for min tekst. Ville gerne have en margin på 10px. Kan jeg lave det i stilen?
Tænker du på en venstremargin for din almindelige tekst på siderne? Det kan godt lade sig gøre, men i øjeblikket skal afstanden påføres enten hele siden eller den boks, der hedder container. Det vil betyde, at der også kommer mellemrum til venstre for din menu. det optimale vil være at lave en ny boks til indholdet, og så påføre afstanden på den. Du skal i så fald indsætte boksen på hver siden lige efter din menuboks. Det gøres således:
Lav live en kopi af siden, så du har en backup hvis nedenstående kikser.
Åbn siden.
Klik på fanen Kildekode under redigeringsarealet.
Find den </div>, der står lige før din første tekst.
Efter </div> skal du indtaste
<div class="indhold">
Rul ned til bunden af koden. Mellem den sidste </div> og </body> skal du indsætte:
</div>
Klik på fanen Normal.
Åbn css-editoren.
Tilføj en ny stilregel med navnet
.indhold
Klik på fanen Boks.
Skriv
10px ud for Venstre under Indrykning.
Du vil sikkert også gerne have en margin til højre, så skriv også 10px ud for Højre.
Du har vist nok en lille fejl på nogle af dine sider, medmindre det da er med vilje. På siden ulykker.html har du en liste med links, men du har ikke fjernet listemarkørerne. Hvis de skal væk, skal du ind i css-editoren. Markér ul i oversigten til venstre. Klik på fanen Liste, og vælg Ingen i rullemenuen Liste-stil.
Mvh.
Kim Ludvigsen