"Screamer radio - optagelser"

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

"Screamer radio - optagelser"

Indlægaf Christian » fre feb 22, 2008 22:31

Heysa! jeg har lige downloadet og installeret dette fantastiske program, og sidder nu og hører the voice radio!! super lækkert!

vil meget gerne ha optaget, og når jeg trykker på optag knappen ændres den også til OPTAG og der står den optager i statuslinjen!

Når jeg så går ind i "optagelsemappen" så står der den er tom! efter jeg har afsluttet optagelsen.

Har windows Vista

Please hjælp!!

På forhånd tak
Christian

Re: "Screamer radio - optagelser"

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 22, 2008 22:36

Ligger din Vista på drev C, og har du installeret Screamer der, hvor programmet selv foreslår det, eller har du valgt en anden placering?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Christian » lør feb 23, 2008 12:18

Jeg har installeret programmet der hvor det blev foreslået. OG ja det var på c-drevet. Har kigget i mine indstillinger for at se min "path.folder" og den står rigtigt nok. Men er bar ingen filer når jeg åbner mappen!
Christian

Indlægaf Christian » lør feb 23, 2008 12:19

Men der er lavet et D-drev recovery drev, hvor min vista vidst ligger!
Christian

Indlægaf Jan Krag » lør feb 23, 2008 16:36

Hej
Du kan måske være "heldig" at have optaget i et format, som Windows ikke genkender, og derfor ikke kan vise
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 23, 2008 17:07

Christian skrev:Jeg har installeret programmet der hvor det blev foreslået. OG ja det var på c-drevet. Har kigget i mine indstillinger for at se min "path.folder" og den står rigtigt nok. Men er bar ingen filer når jeg åbner mappen!

Jeg skal lige have adgang til en Vista, og det bliver sikkert først i morgen.

Umiddelbart kan jeg forestille mig to ting, der kan drille:

I ganske få tilfælde har det ikke virket på XP, og det kan så være det samme, problem, du er rendt ind i. Det er aldrig lykkes mig at finde ud af, hvorfor det i disse tilfælde kikser.

Microsoft har lavet om på stierne i Vista, så vidt jeg husker hedder programmappen reelt "Program files", men vises som "Programmer" i en dansk Vista (det er det, jeg lige skal have tjekket, når jeg får åbnet en Vista). I så fald kan det være, Screamer ikke kan finde ud af navnene.

Men det vil være rart lige at få tilbagemeldinger fra andre Vista-brugere: Gemmes optagelserne i optag-mappen hos jer?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Christian » lør feb 23, 2008 17:08

Okay, jamen hvordan kan jeg så få dem vist, afspillet eller lagt dem ned på en skive?
Christian

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 23, 2008 17:13

Christian skrev:Okay, jamen hvordan kan jeg så få dem vist, afspillet eller lagt dem ned på en skive?

Jeg vender tilbage med forslag, når jeg har fået kigget på Vistaen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Christian » lør feb 23, 2008 17:18

okay, jamen da jeg skulle installer programmet lagde jeg den også på C drevet i program files, men det er korrekt at når man åbner programmer, at det så er her programmet ligger.

Når jeg prøver at åbne min optag mappe i sreamer, så går den automatisk ind i mine dokumenter, hvor der ingen mappe er med navnet "optagelser" derfor jeg undrer mig.
Christian

Indlægaf Jan Krag » lør feb 23, 2008 17:32

Hej
Jeg bruger Vista, og Screamer Radio gemmer som standard optagelserne i en mappe der hedder "optagelser" og mappen ligger under:
Programmer - Screamer Radio - Optagelser
Hvis Windows ikke kender formatet, viser det ingenting, jeg prøvede det med Ogg
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Christian » søn feb 24, 2008 11:15

okay, jamen det er også der jeg kigger efter dem, men der er ingen. Hvad siger du så jeg ska gøre ved det??
Christian

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 24, 2008 18:38

Jeg har nu fået tjekket i Vista. Jeg oplever samme problem som Christian. Når jeg klikker på Optag => Åbn optagelsesmappen, så åbnes mappen Dokumenter. Og optagelserne gemmes ikke.

Jeg har prøvet at angive optagelsesmappen inde i indstillingerne, men der bliver stadig ikke optaget. Måske et rettighedsproblem?

En løsning:
Åbn mappen Dokumenter og opret en undermappe, som du kalder "Screamer" eller "Optagelser" eller noget helt tredje.

I Screamer: klik på menupunktet Indstillinger => Indstillinger => Recording => klik på knappen med de tre prikker og find den nyoprettede mappe i Dokument-mappen. Nu skulle optagelser gerne blive gemt i den nye mappe, og det er også den mappe, du får åbnet, når du åbner optagelsesmappen inde fra Screamer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Christian » søn feb 24, 2008 19:28

Hey igen. Har nu prøvet din løsning! og nu virker det sørme!! :D

Tusind mange gange tak for hjælpen!!! :D
Christian

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne