MaiBritt skrev:Jeg sidder og opretter albums via JAlbum - fremragende program. Men desværre når jeg uploader albums via FTP så flyttes der enormt mange ekstrafiler med over og jeg har nu oprettet tre albums og har snart ikke mere plads.
De mange filer skyldes, at JAlbum opretter miniaturer. Det er ikke dem, der fylder. Spørgsmålet er, om du kan optimere dine billeder, men det er også grænser for, hvor meget de kan optimeres.
MaiBritt skrev:Jeg har en gratis hjemmeside hos min internetudbyder på max 10.000 KB og hjemmesiden + de første 3 uploadede albums fylder allerede nu 6415,77 KB (395 filer og 18 mapper).
Og de tal får mig til at tro, at de allerede er rimelig godt optimerede. Du kan muligvis benytte
http://frac.dk, der er et gratis webhotel. Der får du 25.000 KB. Der er nogle begrænsninger på stedet, så jeg er ikke lige klar over, hvor godt det vil køre med fotoalbums, men du kan da prøve. En af de ting, der er forbudt er direkte links til billeder, så du kan ikke nøjes med at placere nogle billeder der, mens selve albummet ligger et andet sted.
MaiBritt skrev:Har tidligere haft hotel hos web10.dk men gad ikke betale mere udover domæne, da hjemmesiden kun bruges rent privat.
Men det er måske alligevel den bedste løsning. 9 kroner om måneden for 1000 MB - 100 gange det du har nu. Det må da være til at finde det beløb på budgettet, og pladsen skal du vist være ekstremt fotoglad for at få fyldt ud

Mvh.
Kim Ludvigsen