DVD som mpeg4-filer til bilen

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

DVD som mpeg4-filer til bilen

Indlægaf alhalma » fre jan 14, 2011 11:03

Har anskaffet en DVD-afspiller til bagsædet (Denver MTW-747 Twin http://www.denver-electronics.com/pages/webside3.asp?articleGuid=49032&menuGuid=5386&subMenuguid=17432)

Den kan afspilles filer i formatet MPEG-4(AVI).

Fremfor at jonglere med skiver i bilen, tænkte jeg at det ville være nemmere med filer på en USB.

Jeg har prøvet at benytte Handbrake og DVDfab, men kan ikke få billedet til at fylde hele skærmen. Der er sorte bjælker hele vejen rundt om billedet. Har det noget med opløsningen (antal pixels lodret og vandret at gøre)? Problem er ligeledes, at jeg ikke kan finde ud af hvilken opløsning Denver-afspillerens skærm har således at jeg ikke behøver lave alt for store film-filer til USBen.

Er der nogen som evt. har et forslag til hvad jeg kan gøre? Evt. med en trinvis vejledning.

Som jeg ser det, er der masser af vejledning i at få film konverteret i HD-kvalitet, men det behøver vi jo næppe med en mobil DVD-afspiller af ovennævnte type.

Mvh
Allan
alhalma

Re: DVD som mpeg4-filer til bilen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 14, 2011 11:12

De sorte bjælker skyldes sikkert, at konverteringsprogrammet ikke kan oprette film i samme format som den originale film, hvorfor der så indsættes sorte bjælker for at fylde ud til slutformatet. Også selvom det så i nogle tilfælde betyder bjælker på alle fire sider. Jeg har oplevet det samme med filmredigeringsprogrammet i Windows XP, der har problemer med andre formater end 4:3.

Det bedste er nok at finde et andet program til konverteringen, men jeg har desværre ingen forslag, da jeg ikke har så meget tjek på den slags.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: DVD som mpeg4-filer til bilen (løst)

Indlægaf alhalma » søn jan 16, 2011 20:34

Bare en oplysning. Det lykkedes med Super. http://filehippo.com/download_super/
Det tager sin tid, men det lykkedes.

Prøvede først efter anbefaling med et program kaldet "Hamster". Da det program var ved at lægge min computer ned så kan jeg selvfølgelig ikke anbefale det. Men Super fungerede uden at lave bøvl med computeren.

mvh
Allan
alhalma

Tilbage til Hjælp til alt