Optimering??

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Optimering??

Indlægaf Drooler » ons feb 23, 2011 16:38

Lidt i forlængelse af Ulrik3400's indlæg - men alligevel:

Har længe kørt - efter anbefaling her - med CCleaner - nemt og ligetil.

Men skulle lige prøve Registry Mechanic - et ellers ret så udbredt program.

Jamen, jamen (som saglig Jørgen Ryg sagde) - her fandt programmet ustandselig nye problemer både omkring registreringsbasen - i hundredvis og såkaldte clusters mm. - som jeg så lod programmet rette. (CCleaner havde LANGT færre/mere moderate clean-anbefalinger...)

Indtil jeg læste på forskellige udenlandske sites, at programmet kunne være direkte farligt for ens system - andre danske sites - bl.a. såkaldte PC magasiner - kører det stadig med diverse anbefalinger. Registry Mechanic vil så have $ 49.95 for en licens - finder sådanne programmer 'problemer' for at få folk til at købe deres produkt - helt uden grund.

Hvad skal man tro på?

Jeg har i hvert slettet programmet - og holder mig til CCleaner.
Drooler

Re: Optimering??

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 23, 2011 17:20

Nogle finder bevidst ikke-eksisterende fejl, jeg tror dog ikke, det gælder Registry Mechanic. Problemet er nok nærmere, at Registry Mechanic og CCleaner har forskellige opfattelser af, hvad der bør ryddes op. Risikoen er, som du også er inde på, at der ryddes for meget op.

Jeg er generelt ikke tilhænger af den slags programmer, fordi det i vore dage i de fleste tilfælde ikke har den store betydning med lidt ekstra data i registreringsdabasen og andre steder. Du kan jo se på, hvor mange MB du har fået fjernet fra registreringsdatabasen og så sammenholde det med størrelsen på databasen eller med mængden af RAM i din computer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Drooler » ons feb 23, 2011 18:41

Kim Ludvigsen skrev:Nogle finder bevidst ikke-eksisterende fejl, jeg tror dog ikke, det gælder Registry Mechanic. Problemet er nok nærmere, at Registry Mechanic og CCleaner har forskellige opfattelser af, hvad der bør ryddes op. Risikoen er, som du også er inde på, at der ryddes for meget op.

Jeg er generelt ikke tilhænger af den slags programmer, fordi det i vore dage i de fleste tilfælde ikke har den store betydning med lidt ekstra data i registreringsdabasen og andre steder. Du kan jo se på, hvor mange MB du har fået fjernet fra registreringsdatabasen og så sammenholde det med størrelsen på databasen eller med mængden af RAM i din computer.

TAK! - jeg holder mig til CCleaner.
Her en anden ting:
Jeg har som - også anbefalet her - downloaded AVG - og har brugt den uden problemer.

Men - Når jeg så vil køre 'rens' med CCleaner kommer der en hel del AVG-'filer' - materiale op som CCleaner vil af med bl.a,. en ganske stor fil (126.229 Kb) med navnet 'Redskaber - AVG Antivirus 10.0 - 26 filer'
Det har jeg ikke turde følge - men er det ok?
Drooler

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 23, 2011 19:50

Drooler skrev:Men - Når jeg så vil køre 'rens' med CCleaner kommer der en hel del AVG-'filer' - materiale op som CCleaner vil af med bl.a,. en ganske stor fil (126.229 Kb) med navnet 'Redskaber - AVG Antivirus 10.0 - 26 filer'
Det har jeg ikke turde følge - men er det ok?

Jeg aner det ikke. Stor, ja, men i forhold til hvad? På en nyere harddisk vil du kunne have langt over 1.000 filer i den størrelse - uden at du nødvendigvis nogen siden ville opdage det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt