Thunderbird/g-mail via Google

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird/g-mail via Google

Indlægaf Drooler » lør apr 16, 2011 15:31

Har med stor fornøjelse haft Thunderbird som fast mail-program længe.
Men på et tidspunkt med nedbrud gik jeg på anden PC ind på mit g-mial via Googles hjemmeside.
Her opdagede jeg, at alle de vildt mange mails jeg havde slettet gennem snart flere år på Thunderbird stadig ligger min mailboks på denne Google- mail.
Skal de slettes - for der er vel en limit - og kan man risikere en blokering pga for stort pladsforbrug?
Men så opstår vel problem med nogle vigtige mails i GEM på Thunderbird - og hvis man skal lede alle dem i gennem på Google-sitet inden sletning, tager det formentlig flere dag? For hvis man sletter via Google-sitet, slettes de også i Thunderbird...
Hvad gør man??
Drooler

Re: Thunderbird/g-mail via Google

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 16, 2011 16:45

Du behøver ikke spekulere på pladsen i GMail, der er så meget, så det aldrig bliver et problem.

Du kan evt. indstille Thunderbird til at slette mails fra serveren, når mailene er blevet hentet. Så slettes de automatisk hos GMail efter hentning. Det er denne indstilling:

Funktioner Kontoindstillinger => Vælg Serverindstillinger under kontoen i oversigten til venstre => fjern flueben ud for Gem meddelelser på serveren.

Men du behøver altså ikke at slette dem af pladshensyn.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt