WIN7 vil ikke starte

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

WIN7 vil ikke starte

Indlægaf Theo » lør apr 23, 2011 14:56

Hej

Efter at have fået virus på min stationære computer har jeg kørt en del antispy programmer. (antispyware, og andre programmer der er anbefalet på hjemmesiden spywarefri.dk)
Og dette så ud til at få bugt med virussen (bla var det Windows Recovery-virus)
Men efter genstart (en af utallige i rensningsprocessen) kunne jeg pludselig ikke komme ind på min egen brugerprofil og fik heller ikke adgang til mit H-drev (disken er opdelt i to C og H drev)
Jeg kunne se ( ved at højreklikke-egenskaber) at der stadig var filer på drev H, men stifinderen sagde bare at disken var tom.
Jeg forsøgte derefter at køre en ”gendannelses kørsel” til et tidspunkt hvor jeg vidste at computeren virkede. Men efter denne kørsel og efterfølgende genstart ville windows ikke starte op. Hverken i fejlsikret tilstand eller andre måder. Windows forsøger hele tiden at reparere automatisk men ender hele tiden med at meddele ”Windows kan ikke reparere denne computer automatisk” og derefter en ”SEND/SEND IKKE” til Microsoft. Jeg kan ikke selv forstå diagnose filen.

Er der nogen der har input til ideer på hvad der er galt???

Go påske

Hilsen
Theo
Med venlig hilsen
Theo Lyngby
Theo

Geografisk sted: Roskilde

Re: WIN7 vil ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 23, 2011 21:31

Jeg kan se, at flere andre har samme problem som dig - at disken er "væk", selvom programmet skulle være fjernet. Eftersom netop dette program kommer med falske meldinger, om at disken er i stykker, er det måske oplagt at tro, at programmet alligevel ikke er fjernet.

Har du backup af dine data? Den eneste sikre metode til at få en ren computer efter den slags snavs er at formatere og geninstallere Windows og diverse programmer samt at gendanne data fra en backup.

Alternativt kan du prøve at scanne computeren med SuperAntiSpyware, der vist skulle kunne nakke den, også med den gratis version. Men som sagt, det er ikke den bedste løsning.

http://www.superantispyware.com/download.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » søn apr 24, 2011 10:43

Hej Kim
Det er måske her, der kan henvises til din side om PC-sikkerhed, jeg kan bare ikke gøre det, da jeg lige nu, ikke kan huske adressen
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 24, 2011 11:02

Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt