distribuere maills til nye medlemmer i en forening

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

distribuere maills til nye medlemmer i en forening

Indlægaf kjust » man jul 04, 2011 12:56

For nylig hjalp jeg en forening med at indtaste 400 nye medlemmer og email adresser.
Jeg valgte at indtaste i et Word dokument og bagefter opdatere foreningens kontakter på Hotmail. DET var en omständelig affäre ,, alle e-mails som ikke kunne afleveres skal nu slettes i registret igen !!!
Bagefter sendte jeg e-mails via Word dokumentet gennem Hotmail. Jeg skulle dog markere i hveer mail at afsender var foreningen og ikke min private e-mail adresse. DET var kluntet og idiotisk, kontakten hörte jo til i foreningens register.

Jeg savner et program hvor jeg kan sende e-mails med läse-flag til et multiplum af modtagere. NÅR kvitteringen for e-mailen kommer tilbag,e så skal foreningens register med kontaktpersoner opdateres (på den måde undgår jeg dobbelt arbejde)

Jeg har set svaret til Dotter den 18/3, at med Thunderbird installeret findes et tilläg som gör det muligt at sende mails til flere modtagere i een arbejdsgang

Men det löser ikke hele mit problem

ER der nogen der kan hjälpe mig ? eller har idéer til hvordan det skal göres ?
kjust

Re: distribuere maills til nye medlemmer i en forening

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 04, 2011 13:52

Jeg tror ikke, du kan lave noget, der virker automatisk med Thunderbird. Problemet er, at ikke alle modtagere vil sende en kvittering for modtagelse.

Du kan sikkert finde et betalingsprogram, der kan klare problemet. Og det vil det sikkert gøre på en lidt anden måde end den, du nævner, fx ved at slette adresser, der udløser en fejlmail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kjust » man jul 04, 2011 19:59

Det vigtige er ikke kvitteringen ,, hvis fejlagtige e-mail adresser automatisk sletter den tilhörende mail-adresse i kartoteket, så er det også OK
mht lösningen du gav >Dotter så forstod jeg at tilläget sörgede for ALLE uanset gyldig adresse og/eller ugyldig ditto, ville blive afleveret (sendt)

i foreningen sender de mails afsted til 100 - 200 e-mail modtagere ad gangen ,, hvis een af modtagerne har skiftet internet-leverandör så skal man ind i original-mailen og rette ,, derefter sende mail afsted til de övrige i listen ,, det er et hestearbejde

jeg forstod på svaret til >Dotter at lösningen kunne väre tilläget i Thunderbird
ER der noget jeg har misforstået ?

Hilsen Kaspar
kjust

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 04, 2011 21:26

Dit problem er, at du sender en masse mails samlet, det vil sige med en masse modtageradresser i en enkelt mail. Og det har den ulempe, som du beskriver, hvis der er en forkert adresse.

Udvidelsen til Thunderbird gør det på en anden måde. I stedet for fx at sende en mail med 100 modtageradresser, sendes 100 selvstændige mails, der hver kun har én modtageradresse. Det betyder, at en forkert adresse kun påvirker mailen til personen med den forkerte adresse, mens resten kommer frem.

Så på det punkt er Thunderbird-løsningen bedre end din nuværende løsning. Men Thunderbird kan ikke automatisk fjerne de forkerte adresser fra adressearkivet. Det skal gøres manuelt.

Alternativet er som sagt et professionelt betalingsprogram, der netop er beregnet til masseudsendelse. Det kan sandsynligvis også automatisk fjerne ikke-virkende adresser. Men den slags programmer kan være dyre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kjust » man jul 04, 2011 23:52

tak for hjälpen ,, så kom jeg da lidt videre :)
måske kan du hjälpe mig med adressen på et forum hvor jeg kan fremlägge mine tanker og måske finde en "nörd" der vil tage idén op til overvejelse ?
kjust

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 05, 2011 2:33

Ideen med automatisk sletning? Jeg er sikker på, at der allerede findes et program, der kan det, men at det så vil være et professionelt købeprogram. Det kan måske være et problem med sådan en funktion i et almindeligt mail-program.

Måske et iværksætterforum som Amino er velegnet? Der må vel være virksomheder, der støder på de samme problemer, når de skal udsende mange mails.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt