Hjælp hvad sker der.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hjælp hvad sker der.

Indlægaf chaplin » ons jul 20, 2011 19:59

Der sker underlige ting og sager med min puter. Lige pludselig har jeg fået denne http://www.searchqu.com/406 som søgemaskine, alle mine sider på Speed Dial er væk, min startside er også væk så hvad gør jeg.
Det seneste jeg ved en fejl har downloadet er noget der hedder iLi Vid som jeg også har fjernet igen men puteren opfører sig helt tosset. Hvad gør jeg.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
"HUSK OG VÆRE GLAD".
chaplin

Geografisk sted: Nyborg

Re: Hjælp hvad sker der.

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 20, 2011 20:34

Hvordan har du fjernet ilivid? Og hvor har du hentet programmet?

Tilsyneladende er det ikke en virus eller noget andet slemt, så medmindre du har hentet programmet et forkert sted, hvor du så har fået lidt ekstra med, så er der sikkert tale om, at du under installationen ikke har fået fjernet nogle flueben om brug af søgetjeneste og startside.

I nogle tilfælde kan man geninstallere programmet og så huske at fjerne flueben. Ellers kan du sikkert få fjernet søgetjenesten i Firefox' avancerede indstillinger. Men prøv lige først at besvare spørgsmålene øverst.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 20, 2011 20:37

Hvis du kan læse engelsk, så tjek denne side:
http://www.ilivid.com/faq.htm#9
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin » tors jul 21, 2011 10:20

Jeg ville installere den nye VLC media player, men det jeg installerede var desværre det omtalte program. Nu har jeg prøvet at installere iLiVid igen og fjernet fluebenene og genstartet men det virker ikke.
Hvordan kan jeg fjerne programmet via avancerede indstillinger i Firefox.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
"HUSK OG VÆRE GLAD".
chaplin

Indlægaf Klattrup » tors jul 21, 2011 10:31

Du kan prøve at kigge på første svar på http://support.mozilla.com/da/questions/829424
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf chaplin » tors jul 21, 2011 13:54

Klattrup, det fik jeg ikke meget ud af.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
"HUSK OG VÆRE GLAD".
chaplin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 21, 2011 14:17

Er det det engelske, der er et problem, eller går det galt, når du følger guiden? I sidstnævnte tilfælde, så fortæl, hvor langt du kommer, og hvad der går galt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin » tors jul 21, 2011 15:37

Det er ikke det engelske, jeg har jo også en oversætter men jeg kan ikke følge med i de anvisninger der bliver givet
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
"HUSK OG VÆRE GLAD".
chaplin

Indlægaf chaplin » tors jul 21, 2011 15:46

Nu kommer der en lang smøre som jeg ikke fatter ret meget af. Jeg har efterfølgende indsat spørgsmål.
At vende tilbage til Google som din foretrukne søgemaskine, skal du gøre følgende.

I adressefeltet, skriv about: config og tryk enter. (Hvilket adressefelt)

I filteret øverst, skal du skrive: keyword.URL (Hvilket filtre)

Dobbeltklik på den og fjerne, hvad der er derinde, og erstatte det med http://www.google.com/search?q =

I filteret på toppen igen, / kopiere indsætte følgende (fjern keyword.URL først): browser.startup.homepage

Højreklik på det, vælg Rediger og derefter klikke på Nulstil. (Dobbeltklik på hvad og hvor)

Luk fanen.

Klik på Firefox-knappen, gå til add-ons, så udvidelser og fjerne disse add-ons, hvis de er derinde: Windows iLivid Toolbar, Searchqu Toolbar og Bandoo Media.

Dernæst åbne Windows Explorer og navigere til C: \ Programmer \ Mozilla Firefox \ searchplugins. Derinde, slette følgende: SearchquWebSearch.xml

Gå til Tilføj / Fjern Programmer og se efter Windows iLivid Toolbar, Searchqu Toolbar og Bandoo Media igen. Fjern hvis det findes. Du kan muligvis finde en henvisning til "Web Search" (searchqu) i Tilføj / fjern programmer også. Hvis det er tilfældet, skal den fjernes.

Den URL at tilføje i "keyword.URL" bliver et link i dette indlæg, så skal du højreklikke og vælge "Copy Link Location" for at kopiere den til Windows Udklipsholder. Så hit CTRL + V for at indsætte det. Gemmer du behøver at skrive det hele. :( :oops:
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
"HUSK OG VÆRE GLAD".
chaplin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 21, 2011 19:04

chaplin skrev:Nu kommer der en lang smøre som jeg ikke fatter ret meget af. Jeg har efterfølgende indsat spørgsmål.
At vende tilbage til Google som din foretrukne søgemaskine, skal du gøre følgende.

I adressefeltet, skriv about: config og tryk enter. (Hvilket adressefelt)

Adressefeltet i Firefox. Der hvor der normalt står http:// og så en hel masse mere.

chaplin skrev: I filteret øverst, skal du skrive: keyword.URL (Hvilket filtre)

Når du kommer ind til de avancerede indstillinger, kan du se et felt, der hedder filter.

chaplin skrev: Dernæst åbne Windows Explorer og navigere til C: \ Programmer \ Mozilla Firefox \ searchplugins. Derinde, slette følgende: SearchquWebSearch.xml

Windows Explorer er det vi på dansk kalder Stifinder.

Lad os tage resten eller evt. andre spørgsmål, når du er kommet ind til de avancerede indstillinger. Måske resten går af sig selv.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin » man jul 25, 2011 12:29

Ja jeg ved godt at det er i adressefeltet øverst, men grunden til at jeg spørger er at jeg får at viden at det ikke er en webadresse.
Men lige pludselig den anden dag forsvandt problemet, kun for at blive overført til Google Crome.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
"HUSK OG VÆRE GLAD".
chaplin

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 25, 2011 13:23

chaplin skrev:Ja jeg ved godt at det er i adressefeltet øverst, men grunden til at jeg spørger er at jeg får at viden at det ikke er en webadresse.

Så har du ikke skrevet det rigtigt, du skal skrive:
about:config
og ikke andet, og så trykke på enter. Altså ikke noget med www eller http.//

chaplin skrev:Men lige pludselig den anden dag forsvandt problemet, kun for at blive overført til Google Crome.

Har du fået fjernet programmet via tilføj eller fjern programmet? Det lyder som om, det stadig er installeret og derfor stadig kan påvirke din opsætning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin » man jul 25, 2011 16:08

Tak for det. Jeg prøver. Har dette noget med det dumme program at gøre:
Hver gang jeg tænder for puteren popper der denne meddelelse op:
"Asctray. exe. Dette program kunne ikke starte, fordi rtl120.bl ikke blev fundet. Problemer kan muligvis løses ved at installere programmet igen"
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
"HUSK OG VÆRE GLAD".
chaplin

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 25, 2011 17:27

Nej, det er et andet program. Det er sikkert noget du har fået sammen med et af programmerne på denne hjemmeside:
http://www.iobit.com/

Hvis du genkender et af programmerne, kan du evt. prøve at geninstallere det eller at fjerne det via Tilføj eller fjern programmer-funktionen i Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt