Netværksdeling.....

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Netværksdeling.....

Indlægaf Drooler » ons dec 28, 2011 14:59

Har nu fået købt PC nummer 2 - stationær.
PC1 (den gamle/oprindelige, også stationær) har Vista Premium og den nye - PC2 - har Windows 7.

Og som tilrådet her har jeg forsøgt at forbinde de to via Netværks og delingscenter. Efter en del bøvl er det så lykkedes - MEN kun - meget - delvis. (Har Fullrate abn. med deres router og plads til tilslutning af fem stk. netadgange til PC.)

Jeg får udelukkende en sammenhæng der på PC2 (Windows 7) hedder Public Filshare (ikke Fileshare).
I dette fælles "bibliotek" er der kun mapper: Delt musik, Delte billeder, Delte Videoer, ect - jeg kan eks. overføre nogle video filer til Delte Videoer på PC1 fra alle drev her - og så se det på PC2. Her fungerer det fint: Jeg overfører en eks. videofil til mappen på PC1 og med det samme kan jeg se og bruge videofilen på tilsvarende mappe på PC2 - MEN:

Jeg kan på PC2 slet ikke finde adgang til de fire eksterne HD jeg har tilsluttet PC1 - ej heller adgang til C-drevet på PC1????

Kort og godt: HJÆLP!!!!

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64; rv:8.0) Gecko/20100101 Firefox/8.0
Drooler

Re: Netværksdeling.....

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 28, 2011 17:24

Du skal ind og dele drevene. Jeg sidder med en gammel XP, og det er sikkert anderledes i dine Windows'er. Men som en ledetråd: Højreklikker man på en mappe i XP har man et menupunkt, der hedder Deling og sikkerhed. Vælger man det, får man en dialogboks, hvor man kan vælge at dele mappen på netværket.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Drooler » tors dec 29, 2011 14:45

Stor tak for svar/hjælp - men det bliver skisme ved med at drille.

Det lykkedes via "Egenskaber" og "Del" KUN for et enkelt eksternt harddrev. For de øvrige fire styk får jeg meddelelsen på PC2 (Windows 7) at vide, at jeg ikke har tilladelse til adgang her - det samme gælder forsøg på adgang til hoveddrevet (C:) på PC1.

Har prøvet timevis med diverse "administrator tilladelser" ect. Men intet synes at virke.....

Spørgsmål 2 mht netværksdeling: Vi har i huset en 3. PC på samme netværk, naturligvis - men jeg ønsker ikke, at denne 3. PC skal have adgang til mine PC'er, men det har den - og ligegyldig hvad jeg prøver har denne 3. PC hele tiden adgang til både PC1 og PC2 - hvordan kan jeg udelukke/fjerne denne fra adgang...???
Drooler

Indlægaf Jan Krag » tors dec 29, 2011 14:46

Hej
Jeg så lige en vejledning, på norsk, men det ligner lidt dansk:
http://www.dinside.no/522235/slik-lager ... s-nettverk
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Drooler » tors dec 29, 2011 14:48

Tak til Jan!!

Det vil jeg så også prøve.....norsk - det går vel nok.

Godt Nytår
Drooler

Tilbage til Hjælp til alt