Kundekartotek

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Kundekartotek

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 26, 2012 14:33

Jeg er ked af at sige det, men så har hele kampen været unødvendig. OpenOffice og LibreOffice er stort set samme program, så du havde allerede en database i OpenOffice.

Nu hvor du har dem begge installeret, kan du jo prøve, hvilket du bedst kan lide, og så derefter afinstallere det andet af dem. Forskellen på dem er, at OpenOffice laves af Oracle, mens LibreOffice laves med baggrund i den samme kildekode af nogle, som ikke bryder sig om Oracles måde at lave programmet på.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf linux-abc.dk » lør mar 03, 2012 12:58

Kim Ludvigsen skrev:Jeg er ked af at sige det, men så har hele kampen været unødvendig. OpenOffice og LibreOffice er stort set samme program, så du havde allerede en database i OpenOffice.

Nu hvor du har dem begge installeret, kan du jo prøve, hvilket du bedst kan lide, og så derefter afinstallere det andet af dem. Forskellen på dem er, at OpenOffice laves af Oracle, mens LibreOffice laves med baggrund i den samme kildekode af nogle, som ikke bryder sig om Oracles måde at lave programmet på.

Hej Kim
Jeg vil vove den påstand at du ikke har helt ret der. Jeg har læst adskillige artikler nu hvor der skrives at LibreOffice bevæger sig meget hurtigere fremad i sin udvikling end OpenOffice - fx her: http://www.techworld.com.au/article/417022/libreoffice_3_5_best_office_killer_yet/ - jeg har endda set artikler der hævder at de er ved at være så langt fra hinanden at man ikke kan lægge LO kode sammen med OOo's mere, da forskellene er for store. Enkelte steder har folk skrevet at: OOo er død, den ved det bare ikke selv endnu. Det er nok ikke helt sandt for OOo er blevet overgivet til Apache http://blogs.apache.org/foundation/entry/the_apache_software_foundation_statement
Spørgsmåler er om de nogensinde vil indhente LO :wink:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 03, 2012 15:48

Ok, jeg troede ikke, de havde nået at komme særligt langt fra den oprindelige kode fra OpenOffice. Jeg har endnu ikke fået prøvet LibreOffice, men det må jeg vel hellere få rettet op på ved lejlighed.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt