VHS til DVD

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

VHS til DVD

Indlægaf chaplin51 » man apr 30, 2012 11:20

Jeg er nu næsten færsdig med at overfører alle vores vhs bånd til dvd skiver, og mangler nu bare købe båndene. Men mange af dem er jo
kopisikret, så hvordan omgår jeg dette. Jeg ved det er lovligt sålænge det kun er til privat brug.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Re: VHS til DVD

Indlægaf Kim Ludvigsen » man apr 30, 2012 13:09

Har du prøvet, om det er et problem? Nu ved jeg ikke, hvordan du overfører, men medmindre dit udstyr til overførslen har indbygget kopisikring, så burde det ikke være et problem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin51 » man apr 30, 2012 16:40

Ja jeg har prøvet og jeg får ikke lov til overførslen. Jeg bruger en compimaskine.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Kim Ludvigsen » man apr 30, 2012 17:19

Altså en maskine, der automatisk konverterer båndene til digitale filer? I så fald er der nok ikke så meget at gøre. Jeg vil tro, at maskinen har indbygget kopisikring. Du får ikke nogen fejlmeddelelse eller lignende, når du forsøger?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin51 » tirs maj 01, 2012 9:25

Jeg tror ikke der er indbygget en sådanne i maskinen. Når jeg sætter en dvd ind får jeg denne meddelelse: "Indsamler informationer, vent venligst" efterfølgende står der at den er kopisikret.
Det må da være muligt at omgås denne sikring.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 01, 2012 9:43

Jeg tror ikke, der er noget at gøre, når det er indbygget i maskinen. Hvis du havde et TV-kort, en almindelig VHS-afspiller og et program til at optage, så ville du sikkert kunne optage uden om en kopisikring.

Noget helt andet er, om det er værd at gemme filmene. Jeg forstår udmærket, at du vil gemme egne optagelser, men købefilm kan fås i en betydelig bedre kvalitet end VHS. Jeg begyndte i sin tid at optage mine gamle film til computeren, men jeg fandt kvaliteten så ringe, at jeg hellere ville undvære filmene end at skulle se dem i den kvalitet. Yndlingsfilmene er så anskaffet i den bedre kvalitet, mens jeg undværer de andre. Det føltes lidt sørgeligt, da jeg smed VHS-båndene ud, men man kan jo ikke stoppe fremskridtet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt