nView sætter hastigheden ned på min PC.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: nView sætter hastigheden ned på min PC.

Indlægaf Snowman36 » tors jul 26, 2012 10:43

Kan du komme med et forslag, hvilken codec jeg skal bruge og hvordan det installeres?
Snowman36

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 26, 2012 11:08

Der findes rigtig mange forskellige codecs, så der er mange muligheder. Et af dem, der er kendt for at kunne drille, er som tidligere nævnt DIVX og vist også XVID. Og de kan drille, selvom du har codec'et installeret, fordi explorer.exe åbenbart ikke altid er i stand til at bruge codec'et, selvom andre programmer godt kan. Da jeg havde problemet i sin tid, endte jeg vist med at slå visningen af miniaturer fra for at undgå problemet.

Du kan muligvis finde oplysning om codec'et ved at højreklikke på det filmklip, der giver problemer (hvis du ved, hvad det er for et) og åbne filens egenskaber. Hvis filens egenskaber ikke oplyser om det brugte codec, findes der programmer, der kan opsnuse det. Jeg har dog ikke nærmere kendskab til den slags, så jeg kan ikke give dig et navn.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » fre jul 27, 2012 4:54

Snowman36 skrev:Ja, det havde jeg. Det sker heldigvis ikke tit, men lige i de sidste 2 dage har pc kørt med nedsat hastighed.

De sidste par dage har været (efter min mening) ekstremt varme, har du kølingen i pc'en iorden.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt