Tracking - cookies

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Tracking - cookies

Indlægaf Drooler » tors aug 30, 2012 15:18

Det føles som om tracking af mine site-besøg bliver værre og værre - bl.a. har jeg nogle gange været inde på et site for fodtøj. Nu bliver jeg "forfulgt" - ligegyldigt hvilket webside jeg går ind på (næsten) kommer der et banner fra samme firma.
Og pludselig på en anden webside dukkede der pludselig en besked op, midt på siden: "Hej Jens....." (mit fornavn) .....
Hvordan kan det lade sig gøre med fuldt opdateret beskyttelse mm.
Skal jeg slette nogle cookies - eller...

gudhjælpemig om der ikke er to af slagsen her på dette forum....

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64; rv:15.0) Gecko/20100101 Firefox/15.0
Drooler

Re: Tracking - cookies

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 30, 2012 15:50

Annoncerne skyldes sandsynligvis tracking cookies. Du ville ikke slippe for reklamerne uden cookies, det ville blot være nogle andre reklamer, som måske ikke ville være interessante for dig. Personligt gider jeg ikke rode med tracking cookies, annoncørerne prøver blot at hjælpe mig (og ikke mindst dem selv) med relevante reklamer i stedet for fx reklamer for ventetøj.

Beskeden med dit navn skyldes ikke tracking cookies. Den slags kender ikke dit navn, og de ved ikke hvem du er, eller hvor du bor - de kan dog i mange tilfælde gætte området, fx Frederiksberg i mit tilfælde. Nærmere kommer de ikke. Du må selv på et eller andet tidspunkt have oplyst dit navn til den pågældende side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 30, 2012 15:54

For øvrigt, de to her på siden er fra Google. De vælger vist dels indhold ud fra, hvilke andre sider du har besøgt og ud fra dine søgeord i Googles søgemaskine. De ved stadig ikke, hvem du er, de kan blot se, at det er dem samme computer, der er brugt. Og de kan måske gætte i hvilket område, computeren står.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Drooler » tors aug 30, 2012 16:07

Kim Ludvigsen skrev:For øvrigt, de to her på siden er fra Google. De vælger vist dels indhold ud fra, hvilke andre sider du har besøgt og ud fra dine søgeord i Googles søgemaskine. De ved stadig ikke, hvem du er, de kan blot se, at det er dem samme computer, der er brugt. Og de kan måske gætte i hvilket område, computeren står.

Tak Kim - for begge svar.
Så blev jeg så meget klogere - og som du nævner, er der nok ikke nogen grund til at rode med det.......men "springe op og falde ned" på samme...
Drooler

Tilbage til Hjælp til alt