Åbning af fil fra Onlinetvrecorder

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Åbning af fil fra Onlinetvrecorder

Indlægaf Grethe Rasmussen » tirs okt 22, 2013 9:45

Hej

Jeg er løbet ind i et problem med at åbne filer jeg downloader fra OnlineTvRecorder. Selvom jeg også har downloadet den tilhørende decoder får jeg stadig beskeden Windows Medie Player kan ikke åbne filen. Min maskine er indstillet til medium sikkerhed og jeg kører Vista. Er der nogen som ved hvad der eventuelt er galt ville jeg blive glad.

Med venlig hilsen

Grethe

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 7_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Mobile/11A501
Grethe Rasmussen

Re: Åbning af fil fra Onlinetvrecorder

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 22, 2013 12:49

Det må næsten skyldes, at Windows Media Player ikke understøtter det pågældende format. Er du sikker på, at dekoderen er korrekt indstalleret?

Alternativt kan du prøve en afspiller som VLC, der har indbygget codeks, så den kan afspille stort set alle filer. Du kan hente VLC her: http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Grethe Rasmussen » tirs okt 22, 2013 16:11

Hej Kom

Nu har jeg hentet VLC. Den fortæller ikke at den ikke kan afspille, men det eneste der sker er at der bliver blåt ude i siderne og derefter kommer til at stå 00 og lidt efter slår den så fra.

Med venlig hilsen

Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 22, 2013 18:13

Så vidt jeg kan forstå på Onlinetvrecorders hjemmeside, gemmes filerne i MP4-format, og det skulle VLC kunne klare uden problemer. Måske det er filen, der er noget galt med? Du kan evt. tjekke den, fx hvor meget den fylder, og du kan muligvis også finde oplysninger om format m.m. ved at højreklikke på den og vælge Egenskaber.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Grethe Rasmussen » tirs okt 22, 2013 19:12

Hej Kim

Det er mig der ikke vidste at sådan en dekoder skulle pakkes ud, så det hjalp gevaldigt på det, men din ide med VLC var fin for af en eller anden grund kan jeg kun få lyden frem på Medieplayeren hvorimod jeg har både billede og lyd på VLC.
Endnu engang tak fra en ikke alt for erfaren bruger.

Grethe :D
Grethe Rasmussen

Tilbage til Hjælp til alt