avast (freeware) - kontrol af egne filer?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

avast (freeware) - kontrol af egne filer?

Indlægaf Drooler » søn nov 17, 2013 16:19

Har avast freeware som (også) anbefalet bl.a. her - som mit "forsvarsskjold"
Er glad for det freeware - men: pludselig er samme avast begyndt at give sig i krig med at tjekke mine forlængst downloadede filer - videoer og fotos, når de skal vises. Hver gang jeg klikker på en video/fotofil direkte fra hd (ekstern/intern) tager det pludselig tid - og jeg kan se avast-ikonet i værtøjslinien roterer.
Denne forsinkelse er irriterende - kan det slås fra - og stadig have den anbefalede sikkerhed????

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64; rv:25.0) Gecko/20100101 Firefox/25.0
Drooler

Re: avast (freeware) - kontrol af egne filer?

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 17, 2013 18:55

Du kan slå skanningen fra for bestemte mapper, fx film- og billeder-mappen. Er din avast på dansk? Jeg har fundet en vejledning, men det er til en engelsk avast:

Åbn indstillingerner => Realtime shields => filesystem shield => expert settings => exclusions => vælg de mapper, som du vil undtage.

Det er normalt ikke et problem at undtage mapperne med billeder og film, fordi du forhåbentligt ikke har programmer liggende der, og fordi filerne bør været skannet, da du placerede dem i mapperne. Men pas på med at undtage andre mapper. Og med hensyn til eksterne drev, bør du lige sikre dig, at de er blevet skannet, inden du undtager mapper på dem.

Risikoen bliver en lille smule højere end ellers, men det burde være til at leve med, hvis du passer på med, hvad du placerer i mapperne. Hvis du kopierer noget manuelt, så lav en manuel skannning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt