Aktivering af Windows 7

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Aktivering af Windows 7

Indlægaf Niels Jørgen » lør jun 14, 2014 18:57

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg har fået installeret en ny harddisk i min pc og derefter installeret den originale Windows 7 fra en dvd.
Mern nu får jeg en meddelelse på skærmen om, at Windows skal aktiveres nu, fordi aktiveringsperioden er udløbet!
Jeg har læst mig til dette fra Microsoft: Gå ind i kontrolpanel, åbn System og Sikkerhed; åbn System, gå til Windows aktivering.
Her står der ”Aktiver Windows nu.” Og så et ”Product-id” XXXXX-OEM-XXXXXXX-XXXXX og nederst står der:
”Skift produktnøgle”
Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre. Skal jeg blot indtaste den produkt-id, som der står ?, eller skal jeg sætte installations-dvd’en i igen ? Eller er der en anden løsning.
Min skærmbaggrund åbner med en sort kulør (jeg kan sagtens se de forskellige genvejsikoner på
skrivebordet) men det er træls at se på. Kun hvis jeg højreklikker på skærmen og vælger ”Indstillinger” og så herefter vælger Windows standardfarve får jeg den blå farve frem igen. Men denne operation skal jeg gøre hver gang jeg åbner pc’en:
Kan I hjælpe mig af med problemet.
Venlig hilsen
Niels Jørgen

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0
Niels Jørgen

Re: Aktivering af Windows 7

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 14, 2014 19:12

Der skulle gerne stå et produkt-ID på hylstret til CD'en. Det er det, som du skal indtaste.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Aktivering af Windows 7

Indlægaf Klattrup » lør jun 14, 2014 19:20

Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Tilbage til Hjælp til alt