Optimering af PC bevirker måske overfyldte drev?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Optimering af PC bevirker måske overfyldte drev?

Indlægaf liss » ons jul 23, 2014 12:08

Kim Ludvigsen skrev:Hej Lisbeth

Godt du fandt filerne. Du har helt ret, i værste fald kunne du blot have kopieret dem ned fra nettet, men det bliver så ikke nødvendigt.

Kopier alle HTML-filerne (de nye af dem), billeder m.m. over til et sted, hvor du altid og nemt kan finde dem. Fx i en undermappe i mappen Dokumenter, og du kan jo så give undermappen navnet Hjemmeside. Dette er egentligt ikke nødvendigt, men gør det blot nemmere for dig at finde filerne fremover.

Uanset om du flytter filerne eller ej, så skal du blot åbne dem i KompoZer via menupunktet Filer => Åbn fil.

Du støder nok på endnu et problem, nemlig når du skal overføre filer til hjemmesiden. I hvert fald, hvis du plejer at bruge KompoZer til at overføre med. Du har sikkert ikke din gamle opsætning i KompoZer, så der skal du ind i programmet og angive FTP-adresse, brugernavn og adgangskode. Det kan du finde hjælp til her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php

Hej Kim,
Du fik ret - jeg kan ganske enkelt ikke overføre mine filer. Det drejer sig imidlertid kun om index.html-siden, hvor jeg desværre må annullere arbejdsopholdene resten af året pga. krise. Når jeg overfører med Sidemanageren, nægter den helt at tage index-siden. Forsøger så med almindelig overførsel - og den bliver bare ved med at overføre i et væk. Mit spørgsmål er nu, hvad der er mit brugernavn. Er det mit webhotels ID og login, jeg skal benytte der? Jeg abonnerer på DK Hostmaster A/S. Min server rådgiver er på ferie, som så mange andre - måske også du?
Mvh, Lisbeth
liss

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 23, 2014 12:45

liss skrev:Er det mit webhotels ID og login, jeg skal benytte der? Jeg abonnerer på DK Hostmaster A/S.

Det er brugernavn og adgangskode til dit webhotel, du skal bruge. DK-Hostmaster har intet med dette at gøre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf liss » ons jul 23, 2014 13:00

Tak for hurtigt svar, Kim - fik ellers lige fat i Hostmaster, og de sagde, jeg skulle bruge mit ID sammen med ftp://......
Der er sket en del med optimeringen, men jeg ser, mit brugernavn er min 'profil', hvortil jeg naturligvis også har et login. Så jeg prøver igen sitemanageren.
Men tak for svar - i denne varme!!!
Mvh, Lisbeth
liss

Indlægaf Gæst » ons jul 23, 2014 13:42

Hej igen Kim,
Den er helt gal. Site-manageren beder om et nyt navn på Stedets Navn - jeg har nu 4 versioner, og har de været nævnt én gang, får man at vide, man skal give et andet navn. Som brugernavn anvender jeg altså mit profilnavn og tilhørende kode, og det får jeg at vide er forkert login. Jeg har så prøvet ENDNU en gang på den gamle måde - men igen fortsætter den med at overfører i flere minutter - og jeg har checket, om den skulle være overført - men nej.
Betyder alt dette, at jeg helt må opgive, for så må jeg sige hjemmesiden helt op - eller kan jeg lave helt nye overførselsoplysninger? Skal tilføje, jeg nøje har fulgt de oplysninger, du har henvist til - mit login ved overførsel er skrevet i bogen ligesom mit 'profil'-navn, så det burde være korrekt alt sammen. Hostmaster kan IKKE hjælpe med overførsler.
Mvh, Lisbeth
Gæst

Indlægaf liss » ons jul 23, 2014 13:44

PS: havde glemt at logge ind - derfor anført som GÆST. Undskyld!
Mvh, Lisbeth
liss

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 23, 2014 14:13

Du skriver igen hostmaster. Det er vel dit webhotel, du mener? Hostmasker og webhotellet er to forskellige ting.

Du kan fjerne de gamle forsøg:
Klik på menupunktet Rediger => Overførselsindstillinger
Marker et af punkterne under Overførselssteder, og klik på Fjern sted.
Gentag indtil de alle er fjernet.
Nu skulle alle felterne gerne være tomme. Indtast så dine oplysninger:
Stedets navn er helt valgfrit. Du kan fx skrive Min hjemmeside
Skriv adressen til hjemmesiden i feltet Hjemmesidens adresse, husk at starte med http://
Feltet Overførlsels-URL skal udfyldes til webhotellets FTP-server. Det er den adresse, der starter med FTP
Udfyld med dit brugernavn - dette er ikke valgfrit. Det skal være login-navnet som du har fået oplyst af dit webhotel
Udfyld med din adgangskode. Den har du også i sin tid fået oplyst af webhotellet.
Sæt flueben ud for Husk adgangskode og afslut med et klik på OK.

Du skulle nu gerne kunne overføre filerne til webhotellet, når du åbner en fil i KompoZer, og klikker på knappen Overfør.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf liss » tors jul 24, 2014 0:56

Tak for dit svar, Kim - vil forsøge endnu engang med dine anvisninger.
Mvh, Lisbeth
liss

Indlægaf liss » man jul 28, 2014 15:37

Hej Kim,
Det gik desværre ikke. Alle navne blev fjernet - og adgangskoden er også på plads. Men når siden overføres sker det samme - den bliver bare ved og ved, og tilsidst må jeg annullere den. Jeg HAR checket, om den evt. skulle være overført alligevel - trykket CRL+F5 - men intet er sket. Jeg er overbevist om, at der er sket noget med KomPozer opsætningen med optimeringen. Jeg var jo glad, jeg fik alle html kopierne på plads, men overføre kan den ikke mere. Spørgsmålet er så, om jeg skal begynde helt forfra med indkodning. Det burde jo ikke ændre noget rent overførelsesmæssigt, men ellers ved jeg snart ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg laver jo rettelser til siden hvert år, så det er bare noget skidt, hvis jeg ikke kan overføre mere. Regner ikke med, du har andre forslag!!??
Med venlig hilsen
Liss
liss

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 28, 2014 17:36

Der er ingen grund til at begynde forfra, du har jo stadig de eksisterende sider, og de fungerer jo udmærket, det er kun overføringen der driller.

Prøv at bruge en netværksplacering, som beskrevet på denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php

Du kan også prøve med et FTP-program, men det er lidt mere nørdet, hvis du ikke har prøvet at bruge en filmanager - den slags var meget brugte i Windows i gamle dage, og det er samme system, der bruges i et FTP-program. FileZilla er et godt FTP-program, det kan hentes her: https://filezilla-project.org/download.php?show_all=1

Hvis du ikke kan få det til at virke med en netværksplacering eller et FTP-program, så er det sikkert fordi, du bruger forkerte oplysninger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf liss » lør nov 15, 2014 15:56

Hej Kim,
Har helt undgået at spørge om hjælp siden juli. Men mine problemer er slet ikke løst. Der indløb imidlertid mange andre it-problemer med ændringen fra Windows 7 til Windows 8 og senere 8.1. Måtte derfor lægge websitet til side - og blot besvare de få, der har henvendt sig i løbet af krisen, med et afslag pga. krise i både England og Spanien.
Imidlertid vil jeg nu have bragt det i orden, da det ikke tyder på, jeg får nogen stillingtagen fra nævnte lande i forbindelse med 2015. Vil ikke have mit website publiceret, indtil jeg reelt kan tilbyde noget. MEN - endskønt jeg nu er i besiddelse af min servers FTP-kode, kan jeg stadig ikke komme op på siden, for slet ikke at fjerne den (for at vide, der er 530 loginfejl!). Som du ganske rigtigt siger, må det være mine koder, der er forkerte - men for at sige det rent ud:, de ændres hver gang, jeg indsætter et nyt URL - sidst FTP. Jeg giver simpelthen op - vil så gemme mine færdige sider på computeren og evt. vende tilbage, når og hvis krisen på arbejdsmarkedet forhåbentlig ender en dag. Jeg kan heller ikke finde ud af dit forslag om netværksforbindelse, og så er jeg jo igen ude at svømme med at slette siden helt. Ved ikke, om du overhovedet kan hjælpe med helt at fjerne websitet, men nu spørger jeg dig alligevel. Jeg er både flov og meget ked af, at der tilsyneladende helt er gået 'kuk' i det med min optimering og ikke mindst mine Windows opdateringer. Men jeg har ladet mig fortælle, sidstnævnte afgjort har påvirket systemerne i en dårlig retning - således også min scanning på printeren, som helt er forsvundet. Selv med prof.IT-assistance fandt man ikke ud af mere, end jeg selv var nået til! Har du endnu engang et forslag til at fjerne mit website - eller må jeg, som så mange andre på Internettet, bare lade det blive stående selvom det er udløbet?
Med venlig hilsen
Lisbeth
liss

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 15, 2014 16:19

Hej Lisbeth

Du vil have siderne helt væk fra nettet?
Er du sikker på, at du har en lokal kopi, der virker?

Jeg kan godt gå ind og slette siderne for dig, hvis du sender mig to mails til ludvigs@kimludvigsen.dk. En med dit brugernavn og oplysning om FTP-adresse og en med din adgangskode (to for at mindske risikoen for, at oplysningerne falder i uvedkommendes hænder). Med koderne kan jeg jo så også tjekke, om det er dem, der er noget galt med. Men du skal lige svare på ovenstående spørgsmål først.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf liss » lør nov 15, 2014 17:40

Kim Ludvigsen skrev:Hej Lisbeth

Du vil have siderne helt væk fra nettet?
Er du sikker på, at du har en lokal kopi, der virker?

Jeg kan godt gå ind og slette siderne for dig, hvis du sender mig to mails til ludvigs@kimludvigsen.dk. En med dit brugernavn og oplysning om FTP-adresse og en med din adgangskode (to for at mindske risikoen for, at oplysningerne falder i uvedkommendes hænder). Med koderne kan jeg jo så også tjekke, om det er dem, der er noget galt med. Men du skal lige svare på ovenstående spørgsmål først.

Det var fantastisk, du svarede allerede - tak for det! Jeg har valgt at fjerne siden helt, fordi der ER noget i vejen med mit brugernavn og login - de skifter lige så tit, jeg ændrer min URL, som helt givet også var forkert. Og jeg kan ikke huske dem - dog er jeg ret sikker på mit login, som jeg har skrevet i din KompoZer-bog. Men reelt set, ville jeg helst ændre mit Index med et bemærkning om stilstand i resten af året. Jeg kan bare ikke blive ved og ved med at forgæves publicering - sidst med 530 loginfejl.
Og ja, jeg har en lokal kopi af det hele på PC'eren - og også i KompoZeren.
Mvh, Lisbeth
liss

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 15, 2014 18:10

Dit brugernavn og din adgangskode skifter helt sikkert ikke så tit. Det er yderst sjældent den slags udskiftes. Jeg har rent faktisk kun været ude for det én gang i alle de år, jeg har haft webhotel, og det var fordi webhotellet gik over til at benytte mere sikre adgangskoder. Ellers skifter de kun, hvis du skifter webhotel.

Jeg tror, det er nogle forkerte brugernavne og koder, du benytter, og det er sikkert derfor, du har problemer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt