Signatur i Outlook Express

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Signatur i Outlook Express

Indlægaf Theo » man jun 25, 2007 14:04

Hej

Jeg vil gerne lave en signatur i mine mails der henviser til vores familiehjemmeside. Hvad gør jeg?
Jeg har prøvet lidt frem og tilbage og kan godt få en signatur hvor jeg har skrevet en sætning (eks: "Se vores hjemmeside www.......), men det jeg gerne vil er at der hver gang jeg sender en mail er et billede i bunden af mailen. Billedet henviser til hjemmesiden og trykker man på billedet så åbner man hjemmesiden.
Er det muligt i Outloog Express?
Theo

Geografisk sted: Roskilde

Re: Signatur i Outlook Express

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 25, 2007 14:20

Uden lige at have en Outlook Express ved hånden:

Ja, det er muligt, men du kan ikke lave det med en signatur. Sådan en kan kun indeholde tekst. I stedet skal du benytte en skabelon i form af et hjemmelavet brevpapir, hvor du indsætter din signaturtekst og billedet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

jo da....men

Indlægaf Gæst » man jun 25, 2007 15:44

Ja det virker, nu mangler jeg bare at finde ud af om man også kan få "billedet" (der jo er en htm-fil) til at være "klikbart" således at naå man klkker med musen, så åbnes hjemmesiden som billedet refererer til.
Gæst

Indlægaf Theo » man jun 25, 2007 15:47

UPS var vist logget ud :oops:
Men altså som "gæsten" :D ovenfor siger:

Ja det virker, nu mangler jeg bare at finde ud af om man også kan få "billedet" (der jo er en htm-fil) til at være "klikbart" således at naå man klkker med musen, så åbnes hjemmesiden som billedet refererer til.
Kan man det?
Med venlig hilsen
Theo Lyngby
Theo

Indlægaf Karl Erik » man jun 25, 2007 17:52

Du skal lave et hyperlink.

Marker billedet - tryk på iconet "Opret et hyperlink" eller brug menuen Indsæt -> Hyperlink. Vælg typen "http:" og skriv adressen under "URL".

(Jeg har Outlook Express 6).
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Theo » man jun 25, 2007 23:00

Hmmm jeg synes nu ikke helt det virker alligevel, for billedet ligger som en baggrund og der kan skrives over det, så det bliver rodet. Det jeg gerne vil er at der automatisk sendes et lille billede i bunden af mailen, der er "klikbart" og ikke er en baggrund, som man kan skrive over.
Jeg lægger lige et billede af miskmasket for at vise hvordan det IKKE skal være.
Billede
Med venlig hilsen
Theo Lyngby
Theo

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 25, 2007 23:45

Theo skrev:Hmmm jeg synes nu ikke helt det virker alligevel, for billedet ligger som en baggrund og der kan skrives over det, så det bliver rodet.

Jeg har stadig ikke en Outlook Express ved hånden, men hvis det kun er AVGs besked, der generer, så kan du slå den fra:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools ... efri_mails
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Theo » tirs jun 26, 2007 0:09

Ja det ved jeg man kan og det må gå for nu, men det er desværre stadig en baggrund og ikke et billede man lægger "ovenpå" og som bliver "u-skrivbart"

Jeg kan nemt skrive over billedet som illustreret :D

Billede

Iøvrigt har jeg version OUTLOOK EXPRESS 6,??
Med venlig hilsen
Theo Lyngby
Theo

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 26, 2007 0:19

Theo skrev:Ja det ved jeg man kan og det må gå for nu, men det er desværre stadig en baggrund og ikke et billede man lægger "ovenpå" og som bliver "u-skrivbart"

Det må have noget at gøre med, hvordan du indsætter billedet.

Theo skrev:Jeg kan nemt skrive over billedet som illustreret :D

Jamen, det er der jo ikke noget i vejen med, når det er den tekst :D

Theo skrev:Iøvrigt har jeg version OUTLOOK EXPRESS 6,??

Det er også den gængse version til Windows XP.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Theo » tirs jun 26, 2007 0:31

Ja noget "galt" er der i hvert fald. Hvis "nogen" kommer på gode ideer er jeg MEGET interesseret i at høre og lære :) .
Med venlig hilsen
Theo Lyngby
Theo

Tilbage til Hjælp til alt