hjælp til hjemmeside

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

hjælp til hjemmeside

Indlægaf pipper35 » lør jul 14, 2007 18:01

hejsa har sat og lavede en side for min mor og nu vil to af siderne ikke virke hvad kan der være gal det er på denne side www.trollehuset.dk

det er siderne dam bløde trolde og dam sparre bøsser der ikke virker
pipper35

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 14, 2007 18:09

Umiddelbart synes jeg ikke, de adskiller sig fra de andre sider. Kan du fortælle lidt mere detajleret, hvad der går galt?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 14, 2007 18:50

Ok, nu har jeg kigget på siden i Internet Explorer, og der kan jeg godt se, at de to sider ikke vises (de vises fint i Firefox).

Problemet er, at du benytter såvel mellemrum som de specielle danske bogstaver (æ, ø og å) i mappe- og billed-navne. Nogle gange går det fint, andre gange resulterer den slags i problemer. Hvis du retter dine mappe- og billednavne, forsvinder problemet.

Hvis jeg må komme med et par andre råd:
Du mangler en doctype på siderne. Det betyder, at selvom man bruger Internet Explorer 6 eller 7, vil siderne blive vist som i den tudsegamle Internet Explorer 5. Nu benytter du vist ikke noget særligt krævende på siderne, så den synsmæssige forskel er trods alt ikke ret stor.

Din overskrift på siderne kan ikke ses i Firefox. Jeg tør desværre ikke sige, hvad der går galt. Problemet skyldes sikkert, at du har lavet siden i Frontpage, og at programmet har benyttet kode, som kun virker i Internet Explorer.

Dine sider er meget brede. Det betyder, at nogle af de besøgende ikke vil kunne se hele siden, men i stedet skal rulle sidelæns. Det er normalt en god ide at holde sidebredden på maksimalt 780 pixel.

De store billeder fylder ret så meget. Det betyder, at besøgende med en langsom forbindelse vil skulle vente på at få hentet billederne. Du kan optimere billederne, så de hentes meget hurtigere. Prøv fx at se disse to billeder:
http://80.62.45.5/projekter/trollehuset-1.jpg
http://80.62.45.5/projekter/trollehuset-2.jpg
Det første billede fylder 130 KB. Det andet billede har jeg optimeret, så det kun fylder 79 KB - det hentes altså næsten dobbelt så hurtigt. Og uden du kan se nogen særlig forskel i kvaliteten.

Der står på forsiden, man skal dobbeltklikke på knapperne - det behøver man ikke her (Internet Explorer 7 og Firefox).

Din mailadresse øverst på siden (kan kun ses i Internet Explorer) er ikke klikbar.

Du kan for øvrigt finde en række gode råd til at lave hjemmeside på denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker.html
Der står bl.a. lidt om doctype og brugen af mellemrum og æ, ø og å i filnavne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Hjælp til hjemmeside

Indlægaf J » lør sep 29, 2007 19:24

Hej,

Jeg på udkig efter en dygtig webdesigner som kan hjælpe mig med at lave en personlig hjemmeside med flash.

Kender du en dygtig designer der kan hjælpe mod betaling?

MVH JH
HansenJ@pbworld.com
J

Tilbage til Hjælp til alt