Manglende lyd

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf Jan » lør jan 19, 2008 6:23

Hej Karl Erik

Tak for forslaget. Jeg har prøvet, men computeren er stadig tavs som graven.

Jeg har heller ingen grafisk visning af indspilningen når jeg vil forsøge at optage.

Det er rigtig træls med sådan en drillepind. Havde jeg været klar over hvilke trængsler jeg kom til at gennemgå, havde jeg ikke købt skidtet.

Lige nu er jeg glad for at der endelig er en som har fået det til at virke, jeg håber bare du vil hjælpe mig med at få min igang.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Karl Erik » lør jan 19, 2008 12:35

Behøves jeg spørge om du har lavet den softwarekonfiguration der står beskrevet i manualen!!

Rediger > Indstillinger > Fanebladet "Lyd I/O" > Vælg dit lydkort under "Afspilning" og under "Indspilning" vælg pladespilleren (USB Audio CODEC).

Og så det med monitor input igen bagefter.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Jan » søn jan 20, 2008 5:41

Ja jeg synes det var meget klogt at spørge om. Det er altid rart at være sikker på at det grundlæggende er iorden.

Men desværre havde jeg gjort det og der kommer stadig ikke lyd ud af mine højtalere.

Håber du har endnu en god ide.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Karl Erik » søn jan 20, 2008 13:18

Nej, det har jeg desværre ikke.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Jan » man jan 21, 2008 7:53

Trist...Men du skal alligevel have tak fordi du forsøgte.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » tors jan 24, 2008 15:10

Jeg er ved at være desperat skidtet virker stadig ikke. Men nu har jeg lyst til at prøve noget nyt. Nemlig fjerne usb stikket og forsøge at bruge pc bare som højttaler. Kan det lade sig gøre?

Det jeg gerne vil er, at sætte ledningerne fra grammofonen (dem der skal i indgangen på en forstærker) ind i pc og håbe på jeg får lyd.

Kan det lade sig gøre?
Og i givet kan jeg ødelægge noget hvis jeg kommer til at sætte stikkene i forkerte porte?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Klattrup » tors jan 24, 2008 15:24

Jan skrev:Det jeg gerne vil er, at sætte ledningerne fra grammofonen (dem der skal i indgangen på en forstærker) ind i pc og håbe på jeg får lyd.

Kan det lade sig gøre?

Ja

Jan skrev:Og i givet kan jeg ødelægge noget hvis jeg kommer til at sætte stikkene i forkerte porte?

Det ved jeg dog ikke, du skal huske at bruge line-in på din pc's lydkort, så skulle der ikke ske noget ved det (andet end at lyden skulle komme ud - med de rette indstillinger i din pc's lydkorts mixer)
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jan » tors jan 24, 2008 17:54

Mange tak Klattrup

Det vil jeg prøve når jeg har samlet mod. Jeg vender tilbage med resultatet.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt