CPU forbrug stiger til 100% og vil ikke falde igen

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

CPU forbrug stiger til 100% og vil ikke falde igen

Indlægaf Gæst » lør feb 16, 2008 11:25

Efter jeg har fået ny HD har jeg haft enorme problemer med min CPU.
Jeg er en af de mange der spiller WoW og før i tiden har jeg aldrig døjet med min cpu.
Nu hvor jeg har fået ny harddisk sker det 2 ud af 3 gange når jeg logger på WoW stiger cpu forbruget til 100%, men jeg kan ikke se hvad det er der bruger så meget. Aktiv systemproces bruger 99 cpu.
Den eneste måde jeg kan få cpu'en til at "blive normal" igen er ved at genstarte computeren og så er det ikke engang sikkert det har hjulpet.
Nogle gange skal jeg genstarte helt op til 7-8 gange for at min computer vil køre normalt :cry:
Er der en der kan fortælle mig hvad der kan være problemet?
Gæst

Re: CPU forbrug stiger til 100% og vil ikke falde igen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 16, 2008 11:41

Anonymous skrev:Nu hvor jeg har fået ny harddisk sker det 2 ud af 3 gange når jeg logger på WoW stiger cpu forbruget til 100%

Hvor ser du cpu-forbruget? Bruger du fanen Ydeevne i Jobliste, eller er det fordi du mærker alt blive langsomt.

Anonymous skrev:men jeg kan ikke se hvad det er der bruger så meget. Aktiv systemproces bruger 99 cpu.

Det er helt normalt - næsten overnormalt. Det er, hvad du har tilgængeligt, så du bruger reelt kun 1 procent.

Hvis du ikke har brugt en cpu-måler til at se forbruget, så er det måske slet ikke cpu'en, der er skyld i den manglende hastighed? Det kunne fx være et eller andet, der ikke bruger særlig meget cpu, men som står og arbejder på harddisken, og dermed sløver alt ned til kravlestadiet.

Anonymous skrev:Den eneste måde jeg kan få cpu'en til at "blive normal" igen er ved at genstarte computeren og så er det ikke engang sikkert det har hjulpet.
Nogle gange skal jeg genstarte helt op til 7-8 gange for at min computer vil køre normalt :cry:

Hvis problemet kun opstår efter, du logger på WOW, må mistanken jo nok rettes mod WOW. Men det burde jo ikke være muligt, hvis du har genstartet computeren, og hvis problemet så er der, inden du atter starter WOW.

Måske det ville være en god ide lige at scanne computeren for spyware og virus.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt