Microsoft Hijack

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Microsoft Hijack

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons mar 05, 2008 12:10

Hej Ludvigs Hjørne.

Sent i går fin jeg mig en oplevelse, der var både overraskende og irriterende. Jeg skulle undtagelsesvis se en hjemmeside i Internet Explorer. Overraskelsen bestod i at Microsoft kaprede min startside, så jeg havnede på en downloadside for Internet Explorer. Et vindue fra programmet Spybot Search and Destroy dukkede op, for at spørge om det var OK, at lade Microsoft ændre min startside. Men uanset at jeg svarede nej, skete det samme næste gang jeg startede Internet Explorer.

Min PC er "engelsk" med dansk sprogpakke, så Microsoft insisterer på at jeg downloader den seneste danske version af Internet Explorer. Det gør jeg så i håb om at problemet forsvinder. Det gør det selvfølgelig ikke. Det er ikke muligt, at installere den danske version af Internet Explorer på min PC. Og Microsoft giver ikke op før de får lov til at bestemme alt, hvad der skal foregå på ens computer.

Jeg har Microsoft mistænkt for at ville ændre begrebet PC (Personal Computer) til MC (Microsoft Computer). Uanset om vi ønsker det eller ej.

En sådan opførsel af skolegårdens bandit er ikke bare irriterende, men burde være strafbart.
Jeg kan vel ikke være den eneste der har været udsat for dette overgreb.

P.S. Skulle du have samme problem, kan det løses ved hjælp af Spybot Search and Destroy.

Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 05, 2008 13:15

Underlig opførsel! Jeg har ikke hørt om andre med problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Microsoft Hijack

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons mar 05, 2008 13:33

Hej Ludvigs Hjørne.

Tak for dine spaltemilimeter. Jeg havde behov fo at få luft for min frustration. Skulle der være andre der får det samme problem, vil jeg gerne forklare, hvordan man fjerner problemet ved hjælp af Spybot S & D.

Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Klattrup » ons mar 05, 2008 13:41

Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Microsoft Hijack

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons mar 05, 2008 13:50

Hej Klattrup

Tak for dit svar. Jeg anvender ver. 7.0.6000.16608. Jeg mener det er den seneste. Eller?

Jørgen
Jørgen Rasmussen

Tilbage til Hjælp til alt