Siden kan ikke vises

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Siden kan ikke vises

Indlægaf Jan » tirs sep 16, 2008 6:25

På Google webmasterværktøj kan jeg se at der er nogle sider som ikke er fundet. Jeg ved helt sikkert at linkene ikke findes på mine sider, men kan jeg finde ud af hvor de link kommer fra, så jeg kan få dem slettet?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Siden kan ikke vises

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 16, 2008 7:02

Kan det være prøvesider, du har offentliggjort herinde eller andre steder, og som så er fjernet igen?

Den slags forsvinder efter et stykke tid, når Google finder ud af, at de er fjernet. Men der kan godt gå et godt stykke tid.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs sep 16, 2008 7:50

Kim Ludvigsen skrev:Kan det være prøvesider, du har offentliggjort herinde eller andre steder, og som så er fjernet igen?

Nogle er. Jeg har været på jagt efter dem. Andre er ikke, der er nemlig nogle som er til bloggen. Og til den har jeg ikke drysset link rundt omkrig.

Kim Ludvigsen skrev:Den slags forsvinder efter et stykke tid, når Google finder ud af, at de er fjernet. Men der kan godt gå et godt stykke tid.

Det beroliger mig. Så læner jeg mig tilbage og venter. Samtidig vil jeg være mere obs på hvilke prøvelink jeg placerer her.

Mange tak for svaret.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 16, 2008 8:12

Mht. prøvesider, så kan du evt. placere den slags i en særskilt mappe, og du kan så lave en robots.txt, der beder søgetjenesterne om ikke at indeksere filerne i den pågældende mappe. Det er også muligt at fortælle dette i selve filen ved hjælp af en meta-tekst. Og endelig kan du forvanske links her og andre steder, så søgetjenesterne ikke kan følge den, fx ved at indsætte et mellemrum: http://janss dk/prøveside og så bede læseren selv fjerne mellemrummet.

Om robots.txt og meta-teksten:
http://www.robotstxt.org
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs sep 16, 2008 8:15

Mange tak Kim. Det vil jeg se nærmere på.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Tilbage til Hjælp til alt